«Narrativa: finestra i mirall». La importància de la selecció de textos per a treballar les tipologies textuals

Show simple item record

dc.contributor Ripoll Perelló, Maria Isabel
dc.contributor.author Jaume Simonet, Maria del Mar
dc.date.accessioned 2016-02-15T13:30:43Z
dc.date.available 2016-02-15T13:30:43Z
dc.date.issued 2016-02-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/1833
dc.description.abstract El present treball és una investigació sobre l’ensenyament de les tipologies textuals a secundària i l'adequació dels textos seleccionats per aconseguir un aprenentatge significatiu de l'alumnat. Comprensió i expressió són els eixos bàsics del procés ensenyament-aprenentatge i el protagonista, l'alumne, necessita la competència comunicativa per adquirir altres coneixements, per això pensam que és tan important fer feina amb les tipologies textuals seguint sempre que sigui possible un mètode inductiu, que faci que l'alumne descobreixi les diferències entre elles i sigui capaç de crear textos de tot tipus. El treball consta de dues parts. La primera és un estudi sobre la didàctica de les tipologies textuals, que inclou un anàlisi dels diferents treballs publicats i una enquesta feta als professors de secundària de les Illes Balears. La segona part, en canvi, és una proposta didàctica d’ensenyament de les tipologies textuals, i concretament dels textos narratius. Aquesta proposta ha estat elaborada sota els pilars de l’educació inclusiva, i concep el text no només com una oportunitat per aprendre llengua a partir de la comprensió i la pròpia creació, sinó també com una eina per treballar les emocions i el jo. El títol elegit per a la unitat didàctica respon a la necessitat de motivar l'alumnat a treballar les tipologies textuals (expressió que per ventura “allunya” l'alumne del contingut). La narració és un mirall perquè ell s'hi pot veure reflectit i també una finestra perquè li permetrà viure experiències alienes (obrir-se al món). Si comptam amb l'atenció de l'alumne aconseguirem més fàcilment els objectius que ens hem proposat. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title «Narrativa: finestra i mirall». La importància de la selecció de textos per a treballar les tipologies textuals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.subject.keywords Tipologies textuals ca
dc.subject.keywords Didàctica ca
dc.subject.keywords Comprensió lectora ca
dc.subject.keywords Expressió escrita ca
dc.subject.keywords Textos narratius ca
dc.subject.keywords Educació inclusiva ca
dc.subject.keywords Text types ca
dc.subject.keywords Teaching ca
dc.subject.keywords Reading comprehension ca
dc.subject.keywords Written expression ca
dc.subject.keywords Narrative texts ca
dc.subject.keywords Inclusive education ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics