Entorn familiar d’infants amb Necessitats Educatives Especials. El retard mental, la discapacitat auditiva, la discapacitat visual i l’autisme

Show simple item record

dc.contributor Gotzens Busquets, Concepció
dc.contributor.author Galindo Ferrer, Marina
dc.date.accessioned 2017-11-20T09:41:13Z
dc.date.available 2017-11-20T09:41:13Z
dc.date.issued 2017-11-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3559
dc.description.abstract [cat] En el present Treball de Fi de Grau (TFG) es presenta un estudi sobre l’entorn familiar dels infants que presenten les següents Necessitats Educatives Especials (NEE): retard mental, discapacitat visual, discapacitat auditiva i autisme. A trets generals, es presentaran les NEE i la seva evolució al llarg de la història; així com també es parlarà en concret de cada una d’elles. Un altre punt que tractarà el projecte és el de la família, la seva evolució i l’afectació de cada membre en relació a la dificultat o discapacitat. Finalment es farà un recull de tots aquells suports i recursos accessibles que puguin ser de gran utilitat per els membres de la llar, a més dels professionals i serveis socials on poder recórrer a la recerca d’informació i mitjans. Destacar que l’eix central que sustenta l’estudi és la família, i per tant, en tot moment es tindrà en compte, així com també l’acurada consideració cap a ell. Com bé anirem veient al llarg del document, una família correctament informada i motivada és capaç de normalitzar la situació al màxim possible i aconseguir l’èxit de l’infant amb discapacitat. ca
dc.description.abstract [eng] In this paper, an overview of the family environment is presented, in addition to the study of the following special educational needs: mental disability, visual disability, hearing impairment and autism. In general, the paper will present an introduction of the special educational needs, as well as their evolution over time. Moreover, it will explain an introduction of each one. Another matter we wish to address is the family, also their evolution and the impact of the disorder to each family member. Finally, all the helpful resources and supports for the household will be summarized, as the social service and professional people aids, where information will be obtained. It is remarkable that the focal point is the family; this involves that this theme will be taken into account along the document. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Entorn familiar d’infants amb Necessitats Educatives Especials. El retard mental, la discapacitat auditiva, la discapacitat visual i l’autisme ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords necessitats educatives especials ca
dc.subject.keywords família ca
dc.subject.keywords intervenció ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics