Proposta i aplicació d’una intervenció educativa per treballar aspectes comunicatius i emocionals en adolescents de l’Espai Social del Raval

Show simple item record

dc.contributor Sureda Garcia, Bernat
dc.contributor.author Gil Bauzá, Rosa Maria
dc.date.accessioned 2017-11-23T10:00:28Z
dc.date.available 2017-11-23T10:00:28Z
dc.date.issued 2017-11-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3700
dc.description.abstract [cat] En el present Treball de final de Grau es planteja una proposta d’intervenció orientada a treballar aspectes com l’autoestima, la comunicació i la pertenença de grup mitjançant la programació de deu activitats dinàmiques. La intervenció ha estat dissenyada i aplicada atenent a les necessitats detectades d’un grup d’adolescents inmigrants en risc d’exclusió social beneficiaris d’un Programa d’Acompanyament per a l’Èxit educatiu, el qual es duu a terme a l’Espai Social de la Fundació Catalunya – La Pedrera situat al barri del Raval, Barcelona. En un primer moment es descriuen, a mode de context, les aportacions concretes de diversos autors que conceptualitzen la relació que hi ha entre la comunicació sistèmica i les emocions, així com l’aplicació de programes d’educació emocional en centres d’arreu del món. Seguidament, es presenta la planificació de la intervenció i la realitat sociocultural en la qual serà aplicada. Finalment, es mostren els resultats obtenguts en el procés d’avaluació i s’exposa una reflexió personal sobre el procés general del treball. ca
dc.description.abstract [eng] In this End of Grade work it is presented a proposal of intervention oriented on working on aspects such as self-esteem, communication and the membership of a group by programming ten different dynamic activities. The intervention has been designed and applied attending the necessities detected in a group of immigrants teenagers with a risk of social exclusion, beneficiaries of a ‘Support for the Educational Success’ program which is taken place in Espai Social from Fundació Catalunya - La Pedrera, located in a neighborhood called Raval, in Barcelona. At first, the specific contributions of several authors which conceptualize the relationship between systemic communication and feelings, such as the application of emotional education programs in centers around the world, are described to provide context. Thereafter, the planning of the intervention and the sociocultural reality will be presented, which will be applied as well. At last, the results obtained in the process of evaluation are shown and a personal reflexion about the general work process is exposed. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Proposta i aplicació d’una intervenció educativa per treballar aspectes comunicatius i emocionals en adolescents de l’Espai Social del Raval ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords autoestima ca
dc.subject.keywords comunicació sistèmica ca
dc.subject.keywords proposta d’intervenció ca
dc.subject.keywords adolescència ca
dc.subject.keywords inmigració ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics