[cat] Aquest estudi examina la relació existent entre una de les teràpies menys emprades en els
centres educatius, la musicoteràpia, i l'educació especial, centrant-nos concretament en el
Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). Per la qual cosa, s'analitzaran diversos aspectes que ens
ajudaran a planificar i dissenyar una sèrie d'activitats i actuacions per a nens d'aquestes
característiques. Aquests aspectes són, en primer lloc, una petita aproximació a la
musicoteràpia, en la qual s'explicaran els àmbits d'actuació d'aquesta i els seus principis i en
segon lloc, les consideracions que hem de tenir en compte a l'hora de programar activitats i les
respectives sessions dissenyades.
[eng] This study examines the existing relation-ship between one of the less adopted therapies
within the educational centres, the musictherapy, combined with the special education,
focusing specifically on the Autism Spectrum Disorder. In order to do so and help us to
organize and desing activities and performances for students with such features, several
aspects will be analyzed. These aspects consist on, firstly, a brief approach to musictherapy
through its fields of performance, and secondly, the considerations which have to be taken into
account at the time of programming activities and the respective designed sessions.