[cat]El massatge infantil va més enllà de la pràctica terapèutica que consisteix a
friccionar, amassar o percudir el cos o una part del cos. Quan parlem de massatge
infantil ens referim a palpar, acaronar, i veure al nadó com un ésser que pensa, que
sent, i que necessita del contacte físic per sentir-se estimat, valorat i reconegut. Aquest
treball tracta sobre com, des d’una escoleta, podem ajudar a famílies amb dificultats a
crear vincles amb els seus fills i filles a través del massatge. Mitjançant una exposició
teòrica sobre la història que connecta el massatge amb la creació de vincles afectius i
els beneficis que reporta, he creat una proposta didàctica per al primer cicle
d’educació infantil que ofereix un espai a l’escoleta on les famílies poden compartir
l’experiència del tacte nutritiu que aporta el massatge. Com a mostra, he creat una
seqüència de vuit sessions de massatge destinades a pares i mares amb dificultats que
necessiten per diferents motius crear un vincle més fort amb el seu nadó.
[spa]El masaje infantil va más allá de la práctica terapéutica que consiste en
friccionar, amasar o percutir el cuerpo o una parte del cuerpo. Cuando hablamos de
masaje infantil nos referimos a palpar, acariciar, y ver al bebé como un ser que piensa,
que siente, y que necesita del contacto físico para sentirse querido, valorado y
reconocido. Este trabajo trata sobre cómo, desde una escoleta, podemos ayudar a
familias con dificultades a crear vínculos con sus hijos e hijas a través del masaje.
Mediante una exposición teórica sobre la historia que conecta el masaje con la
creación de vínculos afectivos y los beneficios que reporta, he creado una propuesta
didáctica para el primer ciclo de educación infantil que ofrece un espacio en la
escoleta donde las familias pueden compartir la experiencia del tacto nutritivo que
aporta el masaje. Como muestra, he creado una secuencia de ocho sesiones de masaje
destinadas a padres y madres con dificultades que necesitan por diferentes motivos
crear un vínculo más fuerte con su bebé.
[eng]Massaging infants goes beyond the therapeutic practise which consists of
rub, knead or touch of the body or a part of the body. When we talk about infant
massage we refer to touch or caress and we see the baby as a being who thinks, feels
and who needs physical contact to feel loved, valued and recognised. This work takes
into account how from school we can help families, struggling to create bonds with
their children, through massage. Through the exposition of a theory connecting
massage with the creation of bonds of affection and the benefits which it reports, I have
created a didactic proposal for the first cycle of infant education that offers a space in
school where families can share the experience of nutritional touch through massage.
As an example, I have created a sequence of 8 sessions of different massages designed
for parents struggling, for different reasons, to create a stronger bond with their baby