[cat] La pedagogia Waldorf és un moviment de l'educació que sorgeix del pensament
antroposòfic de Rudolf Steiner, que focalitza l'educació a través d'una escola activa en un
ambient natural, per tal de fomentar l'aprenentatge a través del joc proporcionant vivències
significatives pels infants. Actualment, ens situem en un moment de transició de l'educació,
per la influència d'una gran mena de corrents pedagògics en el nostre sistema educatiu. Així
doncs, ens qüestionem quin serà el corrent pedagògic que proporcioni un aprenentatge més
significatiu als centres escolars. En aquest sentit, és realment significativa l'aplicació del
mètode Waldorf a l'Educació Primària? És possible que l'infant adquireixi un aprenentatge de
coneixements intel·lectuals a través del joc? El present estudi aborda una investigació basada
en els principis d'aquesta pedagogia per tal de verificar l'aplicació del mètode Waldorf a
l'Educació Primària, des del punt de vista del centre EscolaSofia Waldorf. La investigació
s'ha sustentat a partir de la revisió sistematitzada de la literatura i la recollida de dades a
través d'entrevistes en el centre educatiu, per tal de demostrar la importància de suscitar un
entorn d'aprenentatge lliure focalitzat en el joc per brindar experiències significatives a
l'alumnat. Així doncs, en la recerca desenvolupada s'ha pogut confirmar que el joc és una eina
metodològica fonamental per al desenvolupament dels infants en el centre EscolaSofia
Waldorf.
[eng] Waldorf pedagogy is an education movement that arises from Rudolf Steiner's
anthroposophical thinking, focusing education through a school active in a natural
environment, in order to encourage learning through play by providing significant
experiences for children. Today, we are at a time of transition from education, because of the
influence of a large type of pedagogical current in our education system. We therefore
question the pedagogical current that will provide more significant learning in schools. In this
regard, is the application of the Waldorf method to primary education really significant? Is it
possible for the child to acquire intellectual knowledge through gambling? This study
addresses an investigation based on the principles of this pedagogy in order to verify the
application of the Waldorf method to Primary Education, from the point of view of the
Waldorf SchoolSofia Center. Research has been based on the systematized review of
literature and data collection through interviews in the educational center, in order to
demonstrate the importance of a game-focused free learning environment to provide
meaningful experiences to students. Thus, in the research developed it has been confirmed
that gambling is a fundamental methodological tool for children's development at the
EscolaSofia Waldorf Center.