[cat] El treball per racons, projectes i l’aprenentatge cooperatiu són diferents metodologies
innovadores que es duen a terme al CEIP Reina Sofia, S’Horta. Aquest estudi es basa en
entendre, conèixer i explicar com es duen a terme les diferents metodologies a l’escola durant
l’etapa d’Educació Primària. El treball pretén realitzar una recerca empírica a través
d’entrevistes semiestructurades i un grup de debat i una revisió sistematizada de la literatura
per tal d’elaborar un marc teòric per poder entendre i conèixer les diferents etapes de les
metodologies esmentades anteriorment. Els resultats d’aquest treball s’han extrets de les
diferents entrevistes que s’han formulat a diversos docents i a través del grup de debat.
Gràcies a les entrevistes hem pogut observar que la majoria de docents van aprendre amb
metodologies antigues, com ara, per exemple, el llibre de text però que gràcies a la formació
contínua del professorat poden donar una resposta a l’alumnat emprat les diferents
metodologies que s’investiguen en aquest treball. Finalment, el lector ha d’entendre i valorar
el marc teòric i la metodologia emprada sobre les diferents metodologies per tal de poder
conèixer les metodologies i de com es duen a terme al CEIP Reina Sofia
[eng] Working in corners, projects and cooperative learning are different innovative
methodologies that are carried out at CEIP Reina Sofía, S’Horta. This study is based on
understanding, knowing and explaining how the different methodologies are carried out in
the school during the Primary Education stage. The work aims to carry out an empirical
research through semi-structured interviews and a discussion group and a systematic review
of the literature to develop a theoretical framework to understand and know the different
stages of the methodologies mentioned above. The results of this work have been extracted
from the different interviews that have been formulated to several teachers and through the
discussion group. Thanks to the interviews we have been able to observe that the majority of
teachers learned with old methodologies, such as, for example, the textbook, but that thanks
to continuous teacher training they are able to give an answer to the students using the
different methodologies investigated in this work. Finally, the reader has to understand and
value the theoretical framework and the methodology used on the different methodologies to
be able to know the methodologies and how they are carried out at CEIP Reina Sofía.