[cat] El present treball de fi grau desenvolupa una proposta d’intervenció a les aules d’Educació Infantil amb l’objectiu d’afavorir que els infants descobreixin el gust per la lògica matemàtica, mitjançant el treball cooperatiu i el material manipulable a través del joc. El material que he creat, com podreu veure, treballa diferents continguts matemàtics com les quantitats, les seriacions, les qualitats, la seqüenciació, etc. El treball cooperatiu es basa en unes estructures específiques, que són les que segueixo a l’hora d’aplicar els materials manipulables matemàtics a l’aula
L’objectiu és fomentar el treball cooperatiu, treballar d’una manera participativa potenciant la comunicació, l’ajuda entre iguals, l’escolta activa i valorar l’aportació dels companys.
Els nins i nines treballaran en petit grup (normalment de 4), on cada un adopta un rol que fa que tots tinguin una responsabilitat i arribin a unes conclusions de manera conjunta.
[eng] This final dissertation develops a proposal intervention for the Early Childhood Education with the aim to favour that children discover the pleasure for mathematical logic, through the cooperative work and manipulable material by means of the game. The material I have created, as you can see, considers different mathematical content such as amounts, the seriation, qualities, sequencing, etc. Cooperative work is based on specific structures, which I follow when it comes to applying mathematical manipulable materials in the classroom.
The aim is to promote teamwork, work in a participatory way enhancing communication, peer support, active listening and appreciating the contribution of classmates.
The children work in small groups (usually four), in which each takes a role that makes all have a responsibility and reach conclusions together.