[cat] Els beneficis que pot aportar la literatura infantil i juvenil als infants d’aquestes etapes, són incomptables, i per això es fa evident que dins l’educació formal – com els centres escolars- aquesta àrea formi part dels principals objectius i continguts d’ensenyament-aprenentatge. Això provoca que en aquests es creïn tota una sèrie de propostes i espais, on els infants poden desenvolupar totes les habilitats i capacitats que la literatura pot aportar. En canvi, dins el sistema no formal, són pocs els que fan ressò de l’ús d’aquests recursos orals i escrits, provocant així que els nins i nines només relacionin la literatura com una activitat escolar o familiar, i en alguns casos, com un exercici obligat.
Així doncs, partint de la idea de donar visibilitat a la literatura en aquests tipus d’indrets, la finalitat d’aquest Treball de Final de Grau és la creació d’un espai de lectura –partint d’unes bases predeterminades- a la Ludoteca Son Espases, amb l’objectiu de què els nins la vegin com una activitat plaent, lliure i que es pot dur a terme en qualsevol context.
[eng] The profits children’s and juvenile literature can provide to children of these stages are countless, and therefore it is evident that in formal education -that is, in the school centres- this area is one of the main aims and contents of the education-learning process. For this reason, a great number of proposals and spaces are created where children can develop all the skills and capacities that this literature offers. However, in the no-formal system, there are few who take advantage of these oral and written resources, and, as a consequence, children only regard literature as a school or family activity, and in some cases, as an obligatory exercise.
Then, based on the idea of giving visibility to literature in these locations, the purpose of this Final Project of Degree is the creation of a reading space in the Son Espases Play Center, with the aim of making children see literature as a pleasant and free activity that can be carried out in any context.