dc.contributor |
Ponseti Verdaguer, Francisco Javier |
|
dc.contributor.author |
Bonnín Palou, Maria del Mar
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-21T11:44:13Z |
|
dc.date.available |
2018-03-21T11:44:13Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145485 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El treball que exposo a continuació sorgeix davant la recerca de formes per
sensibilitzar els infants envers les discapacitats.
Com també cercar noves formes i recursos metodològics que ajudin a millorar la
nostra pràctica docent referent a aquest tema perquè tots els mestres són conscients de la
gran diversitat de l’alumnat que està present en les aules i lo important que és
sensibilitzar i sensibilitzar-nos.
Per això, amb aquest Projecte, poso en marxa una proposta de treball pels docents
d’Educació Infantil en la que es tracta principalment la sensibilització envers els infants
amb alguna discapacitat física o sensorial a través del joc. He decidit fer-ho a través del
joc perquè posseeixen una gran importància en l’Educació Infantil, ja que adquireixen
un valor educatiu per les possibilitats d’exploració del propi entorn i per les relacions
lògiques que afavoreixen a través de les interaccions amb els objectes, amb el medi,
amb altres persones i amb ells/es mateixos.
Començaré amb una petita pinzellada sobre les teories del joc i les diferents
concepcions i classificacions de joc que fan alguns autors, la importància del rol de
l’educador/a. Una breu definició de les tres discapacitats a treballar (auditiva, visual i
motriu), el concepte d’inclusió i com treballar-la a l’aula a través del joc.
Per concloure el treball, es podrà observar una sèrie de sessions que ajudaran als
infants a comprendre i sensibilitzar-los cap a la discapacitat motriu i sensorial.
A l’escola és important formar en la diferència i sensibilitzar els nostres alumnes,
fent que ningú discrimini a cap infant per un motiu o altre. Les diferències tanquen
grans oportunitats d’aprenentatge i amb el meu projecte vull fer que els infants en siguin
conscients.
Entre tots hauríem d’aconseguir un model educatiu inclusiu, caracteritzat per ser una
escola per a tots, on s’eviti qualsevol tipus de discriminació, on es fomenti la
participació de tot el grup d’alumnes i es considerin les diferències com enriquidores. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The work presented below springs from the need to find ways to make children
aware towards disabilities.
It also attempts to find new ways and methodological resources to help improve our
teaching practices on this issue because all teachers are aware of the great student
diversity present in the classroom, and how important it is to raise awareness and
sensitize all about this issue.
Thus, in this project, I would like to present a work proposal for teachers of Early
Children Education with the objective of raising awareness towards children with
physical or sensory disabilities through the game. I decided to approach the issue
through games because playing has a great importance in early childhood education.
Gaming has a very important educational value for the possibilities of exploration of the
environment itself that it offers and the logical relationships favored through
interactions with objects, with the environment , with others and with themselves.
I'll start with a short overview about game theories and the different concepts and
classifications that make some authors make about gaming and the importance of the
educator role. A brief definition of the three disabilities to work with (auditory, visual
and motor), the concept of inclusion and how to work with it through the game.
To conclude the work, I present a series of sessions that will help children
understanding and sensitizing them to motor and sensory disabilities.
In the school it is important to train and sensibilize children about students
differences, so that no one discriminates any child for one reason or another.
Differences hold great opportunities for learning and in my project I want to make
children aware of this.
Among all we should manage to construct an inclusive educational model,
characterized as a school for all, where any kind of discrimination is avoided, where the
participation of the entire group of students is encouraged and where differences are
considered as enriching. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
La sensibilització envers els infants amb discapacitat mitjançant el joc |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Educació infantil |
ca |
dc.subject.keywords |
Discapacitat sensorial |
ca |
dc.subject.keywords |
Discapacitat física |
ca |
dc.subject.keywords |
Joc |
ca |
dc.subject.keywords |
Empatia |
ca |
dc.subject.keywords |
Sensibilització |
ca |
dc.subject.udc |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |