[cat] Aquest treball pretén analitzar la idoneïtat de l’ús d’un llibre de text per a l’ensenyament de l’anglès a l’educació secundària obligatòria tenint en compte el que estableix el currículum de les Illes Balears i les competències bàsiques. Estudiarem un cas concret, el de l’IES Biel Martí de Ferreries (Menorca). L’objectiu és conèixer i comprendre el problema de l’assoliment de la competència comunicativa en llengua anglesa a l’Estat espanyol i, més concretament, a les Illes Balears, a través del coneixement d’un cas particular. No es pretén, amb aquest treball, establir cap tipus de representativitat en relació amb els casos possibles. Es tracta de descriure una situació concreta que pugui il∙luminar un problema o unes condicions que afecten no només al cas concret objecte d’estudi. La idea d’aquesta anàlisi neix de l’observació de la metodologia emprada a les classes de llengua anglesa de l’IES Biel Martí de Ferreries durant el període de pràctiques del Màster en Formació del Professorat.