[cat] La tesi doctoral Baltasar Bibiloni i la seva aportació a l’ensenyament musical a les Balears analitza i descriu la tasca que portà a terme el pedagog i compositor mallorquí Baltasar Bibiloni i Llabrés. La seva tasca com a mestre de futurs mestres a l’Escola de Formació del Professorat d’E.G.B. de Palma i posteriorment a la Universitat de les Illes Balears, esdevingué pionera quant a metodologia i didàctica dels ensenyaments musicals al nostre país. Tot plegat tingué lloc en una conjuntura de canvis socials i polítics que també afectaren a l’àmbit educatiu. Alhora, analitzem i cataloguem també tot el seu llegat compositiu, basat en arranjaments i adaptacions de cançons tradicionals de les Illes i textos d’autors catalans. La seva tasca dinamitzadora i de direcció de corals completa aquest triumvirat d’aportacions objecte d’anàlisi a aquesta investigació.
[spa] La tesis doctoral Baltasar Bibiloni y su aportación a la enseñanza musical en Baleares analiza y describe la labor que llevó a cabo el pedagogo y compositor mallorquín Baltasar Bibiloni Llabrés. Su labor como maestro de futuros maestros en la Escuela de Formación del Profesorado de EGB de Palma y posteriormente en la Universidad de las Illes Balears, se convirtió en pionera en cuanto a metodología y didáctica de las enseñanzas musicales en nuestro país. Todo ello tuvo lugar en una coyuntura de cambios sociales y políticos que también afectaron al ámbito educativo. Asimismo, analizamos y catalogamos también todo su legado compositivo, basado en arreglos y adaptaciones de canciones tradicionales de las Islas y textos de autores catalanes. Su labor dinamizadora y de dirección de corales completa este triunvirato de aportaciones objeto de análisis en esta investigación.
[eng] The doctoral thesis Baltasar Bibiloni and his contribution to music education in the Balearic Islands analyzes and describes the work conducted by the teacher and composer Baltasar Bibiloni Llabrés. His work as a teacher of future teachers at the School of Teacher Training for primary school of Palma and later at the University of the Balearic Islands, became a pioneer in terms of methodology and didactics of music teaching in our country. All this took place in a context of social and political changes that also affected the field of education. Also, analyze and categorize their music compositions, based on arrangements and adaptations of traditional songs and texts of Catalan authors. Revitalizing its work and management of coral completes this triumvirate of contributions analyzed in this research.