[cat] El següent estudi fa referència als conceptes d’abandonament i/o fracàs escolar a nivell nacional, concretament durant l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria, ja que per l’etapa evolutiva en que es troben els i les estudiants, les possibilitats de no assolir les fites del sistema educatiu augmenten i dificulten aconseguir l’èxit acadèmic. Tenint en compte factors com el context on viu el o la jove, la situació familiar, el paper de la família, el grup d’iguals i les característiques individuals de la persona. Per tant un mecanisme per prevenir l’abandonament i el fracàs escolar a l’Educació Secundaria Obligatòria són els programes de prevenció. La finalitat de l’estudi consisteix en la revisió dels programes preventius per tal de comparar les semblances i diferències en relació a la metodologia que es duu a terme, l’impacte i les limitacions que presenten
[eng] The following study refers to the concepts of school abandonment or failure at the national level, specifically, during to the stage of Compulsory Secondary Education, since the evolutionary stage which students find themselves, the possibilities of not reaching the goals of educational system increase and make it difficult to achieve academic success. Taking into account factors such as the context in which the young person lives, the family situation, the role of the family, the peer group and the individual characteristics of the person. Therefore, a mechanism to prevent school dropout and failure in Compulsory Secondary Education are prevention programs. The purpose of study is to review preventive programmes in order to compare the similiarities and differences in relation to the methodology carried out, the impact and the limitations they present.