[caqt] Aquest treball de fi de grau es desenvolupa envoltant el tema de la metodologia Montessori i la seva aplicació a les matemàtiques, es focalitza a l’àrea d’Educació Infantil. Per una banda, en aquest treball s’hi redacten, una sèrie de qüestions relacionades amb la metodologia Montessori com són la seva biografia, les idees principals del mètode, els períodes sensibles d’aquest... També, es fa referència a l’ensenyament de les matemàtiques a partir del mètode de Maria Montessori, el rol que ha de tenir l’adult, estratègies...
Per altra banda, es redacta un llistat de materials especialment focalitzats en les àrees sensorial i de matemàtiques, ja que són les àrees en les que es tracten les matemàtiques en Educació Infantil. A més, es fa un incís sobre les idees bàsiques que ha de tenir una aula focalitzada amb la metodologia de Maria Montessori, és a dir, l’ambient de l’aula, el rol que ha de presentar l’adult, el material i els nivells d’aprenentatge.
[eng] This work of end of grade develops surrounding the motif of the Montessori’s methodology and her app at the maths, it’s focuses on the area of Childish Education. On the one hand, at this work draft a series of questions related with the Montessori’s methodology how her biography is, the principal ideas of the method, the sensitive periods of this method… Also, it references at the education of the maths from Maria Montessori’s method, the role that has to have the adult, strategies…
On the other hand, drafts a listing of materials especially focuses on the sensory areas and on mathematic areas, since they are the areas at those that treat the maths at Childish Education. Besides, it does a subsection on the basic ideas that has to have a classroom focused on Maria Montessori’s methodology: the ambient of the classroom, the role that has to present the adult, the material, and levels of learning.