Utilització del mètode Gabarró per a la millora de l’ortografia en un grup de 4t de Primària

Show simple item record

dc.contributor Buil Legaz, Lucía
dc.contributor.author Campins Pizà, Maria Antònia
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-02T16:25:17Z
dc.date.available 2020-06-02T16:25:17Z
dc.date.issued 2020-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152724
dc.description.abstract [cat] L’ensenyança-aprenentatge de l’ortografia segueix sent un dels principals reptes educatius. Un gran nombre de centres educatius fa ús de mètodes tradicionals per a aconseguir una millora en el nombre d’errades ortogràfiques dels/de les seus/seves alumnes. Sens dubte, diversos autors han assenyalat que la metodologia tradicional no dona els resultats esperats pel que fa a l’aprenentatge de les errades ortogràfiques, i que es requereix la incorporació de nous enfocaments educatius. L’objectiu del present estudi és realitzar una comparança entre dos grups, on a un d’ells s’ha implantat el mètode Gabarró, mentre que l’altre segueix emprant la metodologia tradicional; per tal de comprovar l’eficàcia de la metodologia innovadora enfront a la tradicional. La mostra estava formada per 53 alumnes, de 4t d’Educació Primària, amb edats compreses entre els 9 i 11 anys. S’administraren un pretest i un post-test, per a avaluar els coneixements dels/de les alumnes a l’inici i al final del procés, un cop duta a terme la intervenció. En la línia dels estudis previs, els resultats ressalten una millora en la mitjana d’errades ortogràfiques dels infants dels dos grups, sent aquesta molt més evident en l’alumnat del grup experimental i apunten que el mètode Gabarró basat en la Programació Neurolingüística facilita la millora de l’ortografia. ca
dc.description.abstract [eng] Teaching-learning of spelling remains one of the main educational challenges. A large number of educational centers use traditional methods to achieve an improvement in the number of spelling mistakes of their students. Undoubtedly, several authors have pointed out that the traditional methodology doesn’t give the expected results with regard to the learning of spelling mistakes, and that the incorporation of new educational approaches is required. The objective of the resent study is to compare between two groups, where one of them has implemented the Gabarró method, while the other continued using the traditional methodology, in order to check the efficiency of the innovative methodology in front of the traditional one. The sample was formed by 53 students, of 4th of Primary Education, with ages between 9 and 11 years. Pretext and post-text were administrated, to evaluate the student’s knowledge at the beginning and at the end of the process, once the intervention was carried about. In the line of previous studies, the results highlight a improvement in the average spelling mistakes of the children of the two groups, being this much more obvious in the students of the experimental group and suggest that the Gabarró method based on Neurolinguistic Programming facilitates the improvement of the spelling. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Mètode de la Programació Neurolingüística ca
dc.subject.other Memòria visual ca
dc.subject.other Didàctica de l’escriptura ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Method of Neurolinguistic Programming ca
dc.subject.other Visual memory ca
dc.subject.other Didactic of writing ca
dc.subject.other Education ca
dc.title Utilització del mètode Gabarró per a la millora de l’ortografia en un grup de 4t de Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics