Teaching the English language in Early Childhood Education through storytelling, dictogloss, vocabulary tabletop games and role playing – A didactic proposal

Show simple item record

dc.contributor Jacob Abad, Karen Lesley
dc.contributor.author Durán Jiménez, Irene
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-04T07:56:36Z
dc.date.available 2020-06-04T07:56:36Z
dc.date.issued 2020-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152736
dc.description.abstract [eng] This project presents a didactic proposal in order to contribute to the pedagogical experience of English as a second language in the Early Childhood Education context. Specifically, it suggests a plan composed of literary and experiential activities in which children can actively participate, organized in six content blocks through which vocabulary and interaction phrases will be taught. To work on them, this essay develops sessions based on storytelling, dictogloss, vocabulary tabletop games and role playing. First, the situation of English in Infant Education schools is discussed, so that the elaboration of the project is justified and some objectives are set. Next, theoretical substantiation is gathered to demonstrate the significance of the developed procedures. It is followed by the methodology suggested to develop the sessions, the explanation of the structure to which the proposal fits and the timing to adapt it to a school year. Then, the contents are developed through lessons plans. This is followed by some conclusions on the potentialities of the proposal. ca
dc.description.abstract [spa] Este proyecto presenta una propuesta didáctica para contribuir a la experiencia pedagógica del inglés como segunda lengua en el contexto de Educación Infantil. Concretamente, sugiere un plan compuesto por actividades literarias y experienciales en las que los niños pueden participar activamente, organizadas en seis bloques de contenido en los que se enseñará vocabulario y frases de interacción. Para trabajarlos, este trabajo desarrolla sesiones basadas en narración de cuentos, dictado, juegos de mesa de vocabulario y juego de roles. Primero, se comenta la situación del inglés en Educación Infantil, mediante lo que se justifica la elaboración del proyecto y se establecen algunos objetivos. A continuación, se recopila la fundamentación teórica que demuestra la relevancia de los procedimientos desarrollados. La sigue la metodología sugerida para desarrollar las sesiones, la explicación de la estructura a la que se ajusta la propuesta y la temporalización para adaptarla al curso escolar. Después, se desarrollan los contenidos a través de planes de sesiones, seguidos de algunas conclusiones sobre sus potencialidades. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 379.8 - Temps lliure ca
dc.subject.other Didactic proposal ca
dc.subject.other Storytelling ca
dc.subject.other Dictogloss ca
dc.subject.other Tabletop games ca
dc.subject.other Role playing ca
dc.subject.other Propuesta didáctica ca
dc.subject.other Narración de cuentos ca
dc.subject.other Dictado ca
dc.subject.other Juegos de mesa ca
dc.subject.other Juego de roles ca
dc.title Teaching the English language in Early Childhood Education through storytelling, dictogloss, vocabulary tabletop games and role playing – A didactic proposal ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics