[cat] A aquest Treball de Fi de Grau (TFG) s’explicarà què és el turisme de grups i
esdeveniments (MICE) i quin és el seu impacte actual a Mallorca, com també,
s’analitzarà quina és l’evolució d’aquest sector pels pròxims anys.
Tot aquest recorregut es farà des de la perspectiva empresarial d’una
companyia fictícia en un entorn i situació real: Your Island DMC. Durant el
trajecte, primer definirem una sèrie de conceptes anglosaxons que son
imprescindibles per entendre que és el sector MICE. Després, podrem
començar a introduir l’empresa explicant els seus valors i la seva estructura
organitzativa.
En segon lloc, veurem detalladament un projecte elaborat per un esdeveniment
d’incentius amb el seu pressupost i itinerari.
Posteriorment, presentarem el pla de Marketing des de un punt de vista extern
(competidors i client objectiu) i des de punt de vista intern (producte, preu i
promoció). Seguidament analitzarem les debilitats, amenaces, fortaleses i
oportunitats que té Your Island DMC al sector MICE de Mallorca.
Finalment, veurem com l’empresa gestiona la qualitat de l’empresa i quin és el
distintiu més important en la indústria turística. També, analitzarem la viabilitat
financera dels primers sis anys de Your Island DMC presentat el balanç de
situació i el compte de pèrdues i guanys amb conclusions sobre els resultats.
[eng] I will explain in this Final Degree Project what group and event tourism (MICE)
is and what its current impact is in Mallorca, as well as the evolution of this
sector by the following years.
This whole journey will be done from the business perspective of a fictitious
company in a real environment and situation: Your Island DMC. During the
journey, firstly we will define some Anglo-Saxon concepts that are essential to
understand what the MICE sector is. Then, we can start introducing the
company explaining its values and organizational structure.
Secondly, we will see how an event for an incentive group is with its budget and
itinerary.
Subsequently, we will present the Marketing Plan from an external point of view
(competitors and target customer) and from an internal point of view (product,
price and promotion). Then, we will analyze the weaknesses, threats, strengths
and opportunities that Your Island DMC has in the MICE sector of Mallorca.
Finally, we will learn how the company manages the quality of the company and
what is the most important hallmark in the tourism industry. Also, we will
analyze the financial viability of the first six years of Your Island DMC
presenting the balance sheet and profit and loss account with conclusions on
the results.