La relació entre els reflexos primitius no inhibits i el correcte desenvolupament psicomotor

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, Josep Antoni
dc.contributor.author Gelabert Clar, Maria del Mar
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-07-20T17:23:11Z
dc.date.available 2020-07-20T17:23:11Z
dc.date.issued 2020-07-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153108
dc.description.abstract [cat] La falta d’integració dels reflexos primitius pot provocar una immaduresa cerebral afectant el progrés de les habilitats bàsiques d’aprenentatge dels infants. Això implica que dins la docència sigui cabdal el fet de saber com detectar si un infant presenta un reflex que roman actiu i com s’ha d’actuar davant la situació. El següent treball busca donar a conèixer el tema dels reflexos primitius i està enfocat al diagnòstic primerenc (a l’etapa d’educació infantil) d'alteracions en el desenvolupament motor causades per la falta d’integració de reflexos primitius, amb el propòsit de millorar així el nivell d'aprenentatge i d’habilitats dels alumnes. S’exposa també una proposta d’exercicis per tal d’afavorir la integració dels reflexos primitius, donant pas a nous reflexos posturals o a patrons de moviment voluntaris mitjançant el moviment. És una proposta senzilla dissenyada per posar en pràctica en qualsevol centre educatiu d'infantil, afavorint el desenvolupament integral de l'infant i focalitzant-se sobretot en l'àrea de psicomotricitat. ca
dc.description.abstract [eng] The lack of integration of the primitive reflexes may lead to a deficiency on cerebral maturity affecting the progress of children’s basic learning skills. Due to that it is important within teaching to know how to detect if a child has a reflex that remains active and how to act in that situation The following work seeks to raise awareness about the issue of primitive reflexes and focuses on the early diagnosis (at the stage of early childhood education) of alterations in motor development caused by the non-integration of primitive reflexes, in order to improve the learning level and skills of the students. A proposal of exercises is also presented in order to boost the integration of the primitive reflexes making way to new postural reflexes or patterns of voluntary movement through movement. It is a simple proposal designed to be implemented in any childhood education center, promoting the integral development of the child and focusing mainly at the area of psychomotor skills. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Desenvolupament psicomotor ca
dc.subject.other Reflex primitiu ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Estimulació ca
dc.subject.other Psychomotor development ca
dc.subject.other Primitive reflex ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.subject.other Learning ca
dc.subject.other Stimulation ca
dc.title La relació entre els reflexos primitius no inhibits i el correcte desenvolupament psicomotor ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics