[cat] El desenvolupament del Treball de Fi de Grau es centra a analitzar i utilitzar diferents
recursos didàctics per a l’àrea de música respecte a la representació gràfica dels sons tenint en
compte les seves característiques. A través de l’exploració de distintes fonts, es realitza un
estudi per trobar una nova forma per treballar les qualitats dels sons a partir de la
representació musical no convencional, és a dir, per mitjà de partitures gràfiques.
La música és una assignatura obligatòria que trobam al currículum d’Educació Primària tot i
que, malauradament, compta amb una dedicació horària escassa. Així doncs, tenint en compte
els objectius que es plantegin, hem de dotar d'instruments i suggeriments als alumnes perquè
el poc temps que siguin classe de música puguin aprendre els conceptes curriculars des d’un
vessant teoricopràctic en el qual aprenguin cooperativament i activament.
D’aquesta manera, es pretén dotar de diferents idees d’estructures de representació musical
utilitzant simbologia gràfica centrada en l’anàlisi de les qualitats dels sons i la reproducció de
les partitures creades utilitzant percussió corporal, veu o instruments.
[eng] The dissertation of this thesis focuses on the analysis and use of different teaching resources
for the subject of music related to the graphic representation of sounds taking into account
their features. Through the exploration of different sources, the study is carried out to search
a new way to work on the features of sounds based on unconventional musical representation,
that is, through graphic scores. Music is a compulsory subject part of the Primary Education
curriculum, although, not so well-considered due to the number of hours assigned. Therefore,
taking into account the objectives established, we must provide students with the tools and
means so that as soon as they are in a music class they can learn the curricular concepts from
a theoretical and practical point of view in order to learn cooperatively and actively. The
main objective is to provide different ideas for structures of musical representation using
graphic symbolism focused on the analysis of the features of sounds and the reproduction of
scores created using body percussion, voice or instruments.