La partitura gràfica com a eina per a la per a la comprensió de les qualitats del so a l'aula de música d'educació primària

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Cabot Duran, Martí
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-07-29T07:15:53Z
dc.date.available 2020-07-29T07:15:53Z
dc.date.issued 2020-07-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153202
dc.description.abstract [cat] El desenvolupament del Treball de Fi de Grau es centra a analitzar i utilitzar diferents recursos didàctics per a l’àrea de música respecte a la representació gràfica dels sons tenint en compte les seves característiques. A través de l’exploració de distintes fonts, es realitza un estudi per trobar una nova forma per treballar les qualitats dels sons a partir de la representació musical no convencional, és a dir, per mitjà de partitures gràfiques. La música és una assignatura obligatòria que trobam al currículum d’Educació Primària tot i que, malauradament, compta amb una dedicació horària escassa. Així doncs, tenint en compte els objectius que es plantegin, hem de dotar d'instruments i suggeriments als alumnes perquè el poc temps que siguin classe de música puguin aprendre els conceptes curriculars des d’un vessant teoricopràctic en el qual aprenguin cooperativament i activament. D’aquesta manera, es pretén dotar de diferents idees d’estructures de representació musical utilitzant simbologia gràfica centrada en l’anàlisi de les qualitats dels sons i la reproducció de les partitures creades utilitzant percussió corporal, veu o instruments. ca
dc.description.abstract [eng] The dissertation of this thesis focuses on the analysis and use of different teaching resources for the subject of music related to the graphic representation of sounds taking into account their features. Through the exploration of different sources, the study is carried out to search a new way to work on the features of sounds based on unconventional musical representation, that is, through graphic scores. Music is a compulsory subject part of the Primary Education curriculum, although, not so well-considered due to the number of hours assigned. Therefore, taking into account the objectives established, we must provide students with the tools and means so that as soon as they are in a music class they can learn the curricular concepts from a theoretical and practical point of view in order to learn cooperatively and actively. The main objective is to provide different ideas for structures of musical representation using graphic symbolism focused on the analysis of the features of sounds and the reproduction of scores created using body percussion, voice or instruments. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Percussió corporal ca
dc.subject.other Partitura musical ca
dc.subject.other Notació gràfica ca
dc.subject.other Qualitats del so ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Body percussion ca
dc.subject.other Musical score ca
dc.subject.other Graphic notation ca
dc.subject.other Sound features ca
dc.subject.other Primary educaction ca
dc.title La partitura gràfica com a eina per a la per a la comprensió de les qualitats del so a l'aula de música d'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics