L’itinerari didàctic com a recurs pedagògic per a comprendre la interacció «naturalesa-societat» en els paisatges de les àrees de muntanya de la regió biogeogràfica mediterrània: un exemple pràctic en el municipi de Banyalbufar (Illes Balears, Espanya)

Show simple item record

dc.contributor Serra Busquets, Sebastià
dc.contributor.author Costa Ribes, Adrià
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-11T09:36:34Z
dc.date.available 2020-09-11T09:36:34Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153379
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es duu a terme la preparació d’un itinerari didàctic emmarcat en el bloc 5 del currículum de batxillerat de l’assignatura de Geografia. L’itinerari didàctic en qüestió es localitza geogràficament en el municipi de Banyalbufar (Illes Balears, Espanya). L’itinerari didàctic pren la finalitat de què l’alumnat, després de realitzar-lo, sigui capaç de: a) Identificar, explicar i relacionar alguns factors socioeconòmics responsables del procés de transformació que han sofert els paisatges de les àrees de muntanya de la regió biogeogràfica mediterrània durant la segona meitat del segle XX; b) Argumentar perquè els paisatges de les àrees de muntanya de la regió biogeogràfica mediterrània són el resultat de la constant interacció entre les societats humanes i el medi ambient; c) Argüir quan un paisatge és natural o humanitzat i; d) Raonar que l’evolució del paisatge pot ser bidireccional (des d’un paisatge natural cap a un paisatge humanitzat i des d’un paisatge humanitzat cap a un paisatge natural). La proposta didàctica esmentada s’estructura en tres parts: a) La sessió de classe prèvia a la sortida didàctica; b) La sortida didàctica i; c) La sessió posterior a la sortida didàctica. A nivell metodològic, la confecció de l’itinerari didàctic consta de sis apartats: a) La recerca bibliogràfica; b) El treball de camp; c) La realització d’entrevistes a agents del territori; d) El desenvolupament de la proposta didàctica; e) La elaboració dels quaderns per a l’alumnat i per al professorat i; f) La creació dels materials pedagògics complementaris a l’itinerari didàctic. El resultat final d’aquest treball és: a) La elaboració d’una proposta didàctica que permet estudiar la interacció «naturalesa - societat» en els paisatges de les àrees de muntanya de la regió biogeogràfica mediterrània; b) La elaboració dels quaderns per a l’alumnat i per al professorat i; c) La creació dels materials pedagògics complementaris a l’itinerari didàctic. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject 504 - Ciències del medi ambient ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject 91 - Geografia. Viatges ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Aprenentatge per descobriment ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Patrimoni socioecològic ca
dc.subject.other Interacció naturalesa - societat ca
dc.subject.other Itinerari didàctic ca
dc.title L’itinerari didàctic com a recurs pedagògic per a comprendre la interacció «naturalesa-societat» en els paisatges de les àrees de muntanya de la regió biogeogràfica mediterrània: un exemple pràctic en el municipi de Banyalbufar (Illes Balears, Espanya) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:08:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics