La repetición de la visita como variable clave en los destinos turísticos maduros

Show simple item record

dc.contributor.author Cladera Munar, Magdalena
dc.date 2007
dc.date.accessioned 2021-03-11T10:48:17Z
dc.date.available 2021-03-11T10:48:17Z
dc.date.issued 2021-03-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155294
dc.description.abstract [cat] Actualment, a nombroses destinacions turístiques, especialment destinacions madures, el percentatge de turistes repetidores és elevat. La repetició de la visita a una destinació se pot interpretar com un símptoma positiu, relacionat amb la fidelitat dels turistes, la satisfacció, la intenció de retorn, les recomanacions a potencials visitants, etc. Malgrat això, també s’ha associat amb la pèrdua d’atractiu per a nous turistes, amb la falta d’incentius per a la millora i actualització del producte turístic i amb la possibilitat de que els turistes repetidores facin una despesa menor. Els objectius generals d’aquest treball consisteixen en estudiar les característiques relacionades amb la repetició, així com els determinants i conseqüències econòmiques d’aquest comportament, amb la finalitat de reflexionar sobre la possibilitat de que el foment de la fidelitat dels turistes cap a la destinació, pugui ésser una estratègia favorable per a la viabilitat de les destinacions madures. ca
dc.description.abstract [spa] Actualmente, son numerosos los destinos, especialmente destinos maduros, en los que el porcentaje de turistas repetidores es alto. La repetición de la visita a un destino se puede interpretar como un síntoma positivo, relacionado con la fidelidad de los turistas, la satisfacción, la intención de retorno, las recomendaciones a potenciales visitantes, etc. Sin embargo, también se ha asociado con la pérdida de atractivo para nuevos turistas, con la falta de incentivos para mejorar y actualizar el producto turístico y con la posibilidad de que los turistas repetidores realicen un menor gasto. Los objetivos generales de este trabajo consisten en estudiar las características relacionadas con la repetición, así como los determinantes y consecuencias económicas de este comportamiento, con el fin de reflexionar sobre la posibilidad de que el fomento de la fidelidad de los turistas al destino pueda constituir una estrategia favorable para la viabilidad de los destinos maduros. ca
dc.description.abstract [eng] Some tourist destinations, especially mature tourist destinations, have a high proportion of repeat visitors. This fact has been interpreted from two different perspectives. Firstly, high repeat visitation ratios can be a positive sign, related to tourist loyalty, satisfaction, intention to return, positive recommendations, etc. Secondly, a high proportion of repeaters has been interpreted also as a negative sign, indicating that the destination has a low capacity for attracting new visitors, and related to the lack of incentives to improve the tourist product, and the possibility that repeaters’ expenditure to be lower than first visitors’ expenditure. The general objectives are to study the characteristics related to repeat visitation, and the determinants and economic consequences of this behaviour, in order to analyse if increasing tourist loyalty is a good strategy in mature tourist destinations. ca
dc.format application/pdf
dc.format.extent 252 ca
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Models economètrics ca
dc.subject.other Fidelitat ca
dc.subject.other Comportament del consumidor ca
dc.subject.other Destins turístics madurs ca
dc.subject.other Repetició de la visita ca
dc.subject.other Modelos econométricos ca
dc.subject.other Fidelidad ca
dc.subject.other Comportamiento del consumidor ca
dc.subject.other Destinos turísticos maduros ca
dc.subject.other Repetición de la visita ca
dc.subject.other Econometric models ca
dc.subject.other Loyalty ca
dc.subject.other Consumer behaviour ca
dc.subject.other Mature tourist destinations ca
dc.subject.other Repeat visitation ca
dc.title La repetición de la visita como variable clave en los destinos turísticos maduros ca
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 33 - Economia ca
dc.subject.udc 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject.ac Economia aplicada ca
dc.contributor.director Alegre Martín, Joaquín
dc.doctorat Doctorat en Economia Aplicada (vigent) ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics