[cat] El present Treball de Fi de Grau esdevé un recurs didàctic per a aquells docents que es volen iniciar en la creació d’experiències gamificades, principalment, de l’àrea d’Educació Física a l’etapa d’Educació Primària. En una primera part del treball s’articula el marc teòric en el qual es defineix el concepte de gamificació i s’explica la importància que té el joc en la forma d’aprendre del nostre cervell. La segona part, dona pas a l’explicació pràctica de les passes que cal seguir per a crear una unitat didàctica, un projecte o una experiència gamificada, en la que s’estipulen i es detallen els elements claus a tenir en compte. A més, mitjançant un projecte propi, anomenat “Extraterrestres o de Bunyola?” s’exemplifica cada un dels punts esmentats. Finalment es fa una recomanació de professionals que es dediquen a la gamificació, i també s’exposen algunes propostes d’experiències gamificades creades per altres mestres o professors, amb la intenció d’alimentar la comunitat docent, i de donar a conèixer temàtiques que han estat posades en pràctica i han tingut èxit a les aules.
[eng] This Final Degree Project becomes a didactic resource for those teachers who want to start in the creation of gamified experiences, mainly from the area of Physical Education to the stage of Primary Education. The first part of the work articulates the theoretical framework in which the concept of gamification is defined and explains the importance of the game in the way we learn from our brain. The second part gives way to the practical explanation of the steps to follow to create a teaching unit, a project or a gamified experience, in which the key elements to be taken into account are stipulated and detailed. In addition, through its own project, called "Extraterrestres o de Bunyola?" each of the above points is exemplified. Finally, a recommendation is made by professionals who work in gamification, as well as some proposals for gamified experiences created by other teachers or professors, with the intention of feeding the teaching community, and to raise awareness of issues that they have been put into practice and have been successful in the classrooms