Experiències gamificades a l’assignatura d’Educació Física

Show simple item record

dc.contributor Palou Sampol, Pere
dc.contributor.author Mateu Muntaner, Margarita
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-05T10:57:10Z
dc.date.available 2021-10-05T10:57:10Z
dc.date.issued 2021-10-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155807
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau esdevé un recurs didàctic per a aquells docents que es volen iniciar en la creació d’experiències gamificades, principalment, de l’àrea d’Educació Física a l’etapa d’Educació Primària. En una primera part del treball s’articula el marc teòric en el qual es defineix el concepte de gamificació i s’explica la importància que té el joc en la forma d’aprendre del nostre cervell. La segona part, dona pas a l’explicació pràctica de les passes que cal seguir per a crear una unitat didàctica, un projecte o una experiència gamificada, en la que s’estipulen i es detallen els elements claus a tenir en compte. A més, mitjançant un projecte propi, anomenat “Extraterrestres o de Bunyola?” s’exemplifica cada un dels punts esmentats. Finalment es fa una recomanació de professionals que es dediquen a la gamificació, i també s’exposen algunes propostes d’experiències gamificades creades per altres mestres o professors, amb la intenció d’alimentar la comunitat docent, i de donar a conèixer temàtiques que han estat posades en pràctica i han tingut èxit a les aules. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project becomes a didactic resource for those teachers who want to start in the creation of gamified experiences, mainly from the area of Physical Education to the stage of Primary Education. The first part of the work articulates the theoretical framework in which the concept of gamification is defined and explains the importance of the game in the way we learn from our brain. The second part gives way to the practical explanation of the steps to follow to create a teaching unit, a project or a gamified experience, in which the key elements to be taken into account are stipulated and detailed. In addition, through its own project, called "Extraterrestres o de Bunyola?" each of the above points is exemplified. Finally, a recommendation is made by professionals who work in gamification, as well as some proposals for gamified experiences created by other teachers or professors, with the intention of feeding the teaching community, and to raise awareness of issues that they have been put into practice and have been successful in the classrooms ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other experiència gamificada ca
dc.subject.other Educació Física ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Gamification ca
dc.subject.other gamified experience ca
dc.subject.other Physical Education ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.title Experiències gamificades a l’assignatura d’Educació Física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics