Com fomentar la inclusió de l'alumnat amb Trastorn de l’Espectre autista mitjançant la utilització dels Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació?

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, José Antonio
dc.contributor.author Martínez Llull, Paula
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-13T09:31:06Z
dc.date.available 2021-10-13T09:31:06Z
dc.date.issued 2021-10-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155838
dc.description.abstract [cat] Els sistemes augmentatius i alternatius (SAAC) són instruments d’intervenció logopèdica educativa destinats a persones amb alteracions diverses de la comunicació o el llenguatge amb l’objectiu de comunicar o facilitar la comunicació. Les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista són uns dels usuaris que més es poden beneficiar d’aquests sistemes, ja que una de les característiques principals d’aquest trastorn és el dèficit persistent en la comunicació i la interacció social. En aquest treball de fi de grau s’identificaran i es classificaran els diferents tipus de SAAC i es descriuran un seguit d’estratègies d’intervenció educativa per facilitar la inclusió de l’alumnat amb TEA dins les aules ordinàries en l’etapa de l’Educació Infantil mitjançant els SAAC per tal de conscienciar i compensar les desigualtats de comunicació de l’alumnat amb TEA. ca
dc.description.abstract [eng] Augmentative and alternative systems are instruments of educational speech therapy intervention aimed at people with various disorders of communication or language with the aim of communicating or facilitating communication. People with Autism Spectrum Disorder are one of the users who can benefit most from these systems, as one of the main features of this disorder is the persistent deficit in communication and social interaction. In this final degree project, the different types of SAAC will be identified and classified, and a series of educational intervention strategies will be described to facilitate the inclusion of students with ASD in ordinary classrooms in the stage of the 'Early Childhood Education through SAACs to raise awareness and compensate for the inequalities of communication of students with ASD. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació ca
dc.subject.other Trastorn de l’Espectre Autista ca
dc.subject.other intervenció educativa ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Augmentative and Alternative Communication Systems ca
dc.subject.other Autism Spectrum Disorder ca
dc.subject.other Educational Intervention ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.title Com fomentar la inclusió de l'alumnat amb Trastorn de l’Espectre autista mitjançant la utilització dels Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics