[cat] Les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TICs) estan presents en tots els
àmbits de la societat, fet que ha provocat una profunda transformació en molts aspectes.
En aquest Treball de Fi de Grau es presenta un estudi que té per objectiu analitzar
l’impacte que té l’ús de les tecnologies en la motivació dels alumnes i professors a
l’assignatura de llengua anglesa. Així doncs, partint de la relació que hi ha entre la
motivació i l’adquisició d’aprenentatges de l’alumnat, a continuació es pretén definir el
terme motivació i analitzar quina influència hi té en les classes d’anglès d’Educació
Primària quan es fan l’ús de les TIC. Finalment, mitjançant una observació de les
sessions en un centre, unes enquestes als infants i una entrevista als mestres,
corroborarem l’exposat. Les dades indiquen que hi ha una major motivació en les
classes d’anglès on s’utilitza les tecnologies que en les que no s’utilitzen.
[eng] Information and Communication Technologies (ICTs) are present in all areas of society,
which has led to a profound transformation in many respects. This Final Degree Project
presents a study that aims to analyze the impact that the use of technologies has on the
motivation of students and teachers in the English language subject. Thus, based on the
relationship between motivation and the acquisition of student learning, the aim is to
define the term motivation and analyze what influence it has on English classes in
Primary Education when ICTs are used. Finally, through the collection of multiple
sources of data, namely an observation of a session, student surveys and interviews with
teachers, we draw conclusions. The data indicate that there is more motivation in
English classes where technologies are used than in those where they are not used.