El contacte amb la natura a les escoles: del pati al jardí

Show simple item record

dc.contributor Ferrer Ribot, María Jerónima
dc.contributor.author Pol López, Carme
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-10-20T12:23:04Z
dc.date.issued 2020-06-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155894
dc.description.abstract [cat] Cal replantejar-se la importància del contacte amb la natura a la primera infància, proporcionant així des dels centres espais exteriors que afavoreixin el benestar i la millora de la qualitat de vida dels més petits. Parlem doncs, d’un canvi de concepte, on els patis de les escoles es converteixin en jardins, llocs plens d’oportunitats on els nens juguin alhora que aprenguin, manipulin, explorin i observin les seves capacitats. Espais bells i càlids, els quals proporcionin sensibilitat, delicadesa, cura i emoció. Llocs on sorgeixin preguntes, interrogants o dubtes; en definitiva, espais beneficiosos per l’organisme. Aquest treball pretén impulsar aquest canvi de mentalitat del pati al jardí, a banda d’oferir informació sobre la importància de la natura a edats primerenques. Així doncs, la investigació consta d’una recerca bibliogràfica i evidències científiques sobre la temàtica. Serà a partir d’aquests resultats com es realitzarà el disseny d’un espai exterior, el qual ofereix-hi eines i estratègies als centres interessats en la transformació dels seus espais. L’objectiu principal és animar a totes les escoles d’infantil al canvi de visió dels espais exteriors, on aquests siguin vists com a llocs d’aprenentatge i no simples espais exclusius de l’esbarjo i la diversió. ca
dc.description.abstract [eng] It’s time to think about the importance of nature and education in early childhood. It’s necessary offer beautiful calm spaces with improve the quality of live. We talk about outdoors, spaces full of opportunities where the children play at the same time to learn, manipulate, explore and see their capabilities. There are beautiful calm spaces which provide sensibility, calmness and emotion. There are spaces where new questions and doubts arise. In short, we talk about places that are beneficial to our body. This document is trying to show a sense of change about playgrounds and show the existing importance of contact between children and nature, so as to analyse the influence of infantile development. When we have the results of the evidence, we will design our playground, which will offer a lot of strategies or tips to all schools interested. The main goal is to encourage all kindergartens to change their view of outdoor spaces where they are seen as places of learning and not just spaces for recreation and fun. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Natura ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Pati ca
dc.subject.other Jardí ca
dc.subject.other Nature ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Childhood ca
dc.subject.other Playground ca
dc.subject.other Outdoor ca
dc.title El contacte amb la natura a les escoles: del pati al jardí ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics