[cat] El present Treball de Fi de Grau (TFG), sorgeix de la necessitat de realitzar una recerca d’estratègies emprades fins aleshores per treballar les matemàtiques a l’aula amb infants amb una discapacitat sensorial, concretament la sordesa. He abordat investigacions i intervencions realitzades per diversos autors per observar les diferències que hi ha entre el rendiment acadèmic d’un infant sord i el d’un oient. Mitjançant el disseny d’una proposta didàctica dirigida a una hipotètica aula ordinària en la qual hi ha un nin sord, treballaré els continguts geomètrics (ja que són els que s’hauria de treballar més i millor amb aquest col·lectiu d’infants) que hi ha en un llibre de text d'una manera més dinàmica, estimulant, manipulativa i real, fent ús de diferents recursos en totes les activitats per tal que l’aprenentatge sigui significatiu.
[eng] The present Final Degree Work (TFG), arises from the need to carry out an investigation of strategies used until then to work mathematics in the classroom with children with a sensory disability, specifically deafness. I have addressed research and interventions made by several authors to observe the differences between the academic performance of a deaf child and that of a listener. By designing a didactic proposal aimed at a hypothetical ordinary classroom in which there is a deaf child, I will work the geometric contents (since they are the ones that should work more and better with this group of children) that there is in a textbook in a more dynamic, stimulating, manipulative and realistic way, using different resources in all activities to make learning meaningful.