Ensenyament de les matemàtiques a alumnes amb sordesa

Show simple item record

dc.contributor Petro Balaguer, Ana Belén
dc.contributor.author Garcia Gil, Maria del Mar
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-28T12:39:06Z
dc.date.available 2021-10-28T12:39:06Z
dc.date.issued 2021-10-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156000
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau (TFG), sorgeix de la necessitat de realitzar una recerca d’estratègies emprades fins aleshores per treballar les matemàtiques a l’aula amb infants amb una discapacitat sensorial, concretament la sordesa. He abordat investigacions i intervencions realitzades per diversos autors per observar les diferències que hi ha entre el rendiment acadèmic d’un infant sord i el d’un oient. Mitjançant el disseny d’una proposta didàctica dirigida a una hipotètica aula ordinària en la qual hi ha un nin sord, treballaré els continguts geomètrics (ja que són els que s’hauria de treballar més i millor amb aquest col·lectiu d’infants) que hi ha en un llibre de text d'una manera més dinàmica, estimulant, manipulativa i real, fent ús de diferents recursos en totes les activitats per tal que l’aprenentatge sigui significatiu. ca
dc.description.abstract [eng] The present Final Degree Work (TFG), arises from the need to carry out an investigation of strategies used until then to work mathematics in the classroom with children with a sensory disability, specifically deafness. I have addressed research and interventions made by several authors to observe the differences between the academic performance of a deaf child and that of a listener. By designing a didactic proposal aimed at a hypothetical ordinary classroom in which there is a deaf child, I will work the geometric contents (since they are the ones that should work more and better with this group of children) that there is in a textbook in a more dynamic, stimulating, manipulative and realistic way, using different resources in all activities to make learning meaningful. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other sordesa ca
dc.subject.other matemàtiques ca
dc.subject.other recursos ca
dc.subject.other aprenentatge ca
dc.subject.other continguts geomètrics ca
dc.subject.other deafness ca
dc.subject.other mathematics ca
dc.subject.other resources ca
dc.subject.other learning ca
dc.subject.other geometric contents ca
dc.title Ensenyament de les matemàtiques a alumnes amb sordesa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics