[cat] Des de l’inici de la pandèmia de la COVID-19, han estat nombroses les veus que han destacat la necessitat de promoure i potenciar l’activitat física com a vehicle per millorar la salut.
Malauradament, molts alumnes han vist com a causa de les restriccions establertes, la qualitat de l’assignatura d’Educació Física ha disminuït. Mitjançant una revisió bibliogràfica, aquest treball exposa els beneficis que el model pedagògic d’autoconstrucció de materials aporta als alumnes i a les sessions d’Educació Física, considerant el context actual encara condicionat pels efectes de la pandèmia. Seguidament, es mostrarà el procés, els resultats i l’anàlisi de la implementació pràctica d’aquest model realitzada en una escola pública en tres grups de 4t d’educació primària.
[eng] Since the beginning of the COVID-19 pandemic, there have been many voices that have highlighted the need to promote and enhance physical activity as a vehicle for improving
health. Unfortunately, many students have seen that due to the established restrictions, the quality of the subject of Physical Education has decreased. Through a literature review, this work exposes the benefits that the pedagogical model of self-construction of materials brings to students and Physical Education sessions, considering the current context still conditioned
by the effects of the pandemic. Below is the process, results and analysis of the practical implementation of this model conducted in a public school in three groups of 4th graders.