Teràpies assistides amb cavalls en infants amb Trastorn de l’espectre Autista a Educació Infantil

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raül
dc.contributor.author Cabot Torres, Marina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-04T11:43:11Z
dc.date.available 2021-11-04T11:43:11Z
dc.date.issued 2021-11-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156044
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es pretén aprofundir en el trastorn de l’espectre autista (TEA) mitjançant la recerca en diferents bases de dades i amb l’observació directa de diversos casos. El TEA es caracteritza en grans trets per presentar dèficits en la reciprocitat social, la comunicació, i comportaments repetitius inusualment restringits. Volem constatar que les diferents tipologies d’equinoteràpia poden ajudar als infants en diferents àmbits del seu desenvolupament. El cavall és un animal amb molta sensibilitat que afavoreix en el desenvolupament de les persones que tenen algun tipus de discapacitat, gràcies a la seva temperatura corporal, els impulsos rítmics i el seu moviment tridimensional. Aconseguint una millora de la qualitat de vida, integrant i desenvolupant els àmbits psíquic, físic i social dels individus. Els objectius principals d’aquest treball són conèixer els diversos beneficis que tenen les teràpies assistides amb cavalls en infants amb autisme d’entre 3 i 5 anys i aprofundir en les característiques d’aquests. Per aquesta recollida de dades es fan servir registres narratius, guia clínica NICE i entrevista. Amb la informació obtinguda es copsen els canvis derivats de les sessions els quals demostren millores significatives en tots els subjectes en més o menys mesura. ca
dc.description.abstract [eng] This project is intended to provide and overview of the Autism Spectrum Disorder (ASD) based on an in-depth research done through the information collected from different databases and direct observation of various cases. ASD is a developmental condition mainly characterized by deficits in social reciprocity, communication, and repetitive behaviors unusually restricted. The main aim is to show how different types of equine assisted therapy can help children in different areas of their development. The horse is a very sensitive animal that helps in the development of people with some type of disability, thanks to its body temperature, rhythmic impulses, and three-dimensional movement. It achieves an improvement in the quality of life, integrating and developing the mental, physical, and social spheres of individuals. The main objectives of this study are to know the different benefits that the horse therapy in children with autism between 3 and 5 years of age and to look in to their characteristics. Narrative records, a NICE clinical guide and an interview are the methods used for the data collection. With the information obtained, the changes derived from the sessions are captured. These changes show a significant improvement in all the subjects involved either in a greater or lesser extent. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other autisme ca
dc.subject.other infantil ca
dc.subject.other teràpies ca
dc.subject.other cavalls ca
dc.title Teràpies assistides amb cavalls en infants amb Trastorn de l’espectre Autista a Educació Infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics