La interculturalitat a Educació Infantil. Una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Sastre Canals, Bartomeu
dc.contributor.author Llodrà Galmés, Gemma
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-25T10:40:29Z
dc.date.available 2021-11-25T10:40:29Z
dc.date.issued 2021-11-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156252
dc.description.abstract [cat] Els darrers anys, Espanya ha viscut un procés d'immigració molt significatiu i accelerat. L’increment de la població de nouvinguts ha provocat que la interculturalitat passi a formar part, de manera considerable, de l’àmbit educatiu actual, creant contexts de desigualtat forjats pels prejudicis, el racisme, la discriminació i l’exclusió. Arran d’aquest succés, sorgeix la necessitat d’educar i integrar de manera igualitària a tots els alumnes, mitjançant estratègies i lliçons que fomentin la tolerància cap a l’equivalència. El procés d’adaptació i integració al centre, per part dels alumnes immigrants, pot ser dificultós a causa de les barreres culturals i les dificultats per arribar a una igualtat d’oportunitats. És per això, que hem d’adaptar les metodologies educatives a les necessitats socials i culturals de l’actualitat. Aquest treball de final de grau té com a punt de partida l’objectiu de millorar la integració de l’alumnat immigrant dins les aules mitjançant la coneixença de diferents trets culturals dels diversos països de procedència dels nouvinguts. D’aquesta manera, es du a terme un recurs didàctic partint de l’Educació Intercultural, com a guia cap a una educació per a tots, basada en atendre a la diversitat actual de les aules ca
dc.description.abstract [eng] In recent years, Spain has experienced a very significant and accelerated immigration process. The increase in the population of newcomers has caused interculturality to become a considerable part of the current educational environment, creating contexts of inequality forged by prejudice, racism, discrimination and exclusion. As a result of this event, the need arises to educate and integrate all students equally, through strategies and lessons that encourage tolerance towards equivalence. The process of adaptation and integration into the center by immigrant students can be difficult due to cultural barriers and difficulties in achieving equal opportunities. That is why we must adapt educational methodologies to the social and cultural needs of today. This final degree project aims to improve the integration of immigrant students in the classroom through the knowledge of different cultural features of the various countries of origin of newcomers. In this way, a didactic resource is carried out based on Intercultural Education, as a guide towards an education for all, based on attending to the current diversity of classrooms. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Interculturality ca
dc.subject.other immigration ca
dc.subject.other newcomers ca
dc.subject.other Intercultural education ca
dc.subject.other inclusion ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other immigració ca
dc.subject.other nouvinguts ca
dc.subject.other Educació Intercultural ca
dc.subject.other inclusió ca
dc.title La interculturalitat a Educació Infantil. Una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics