Els tractaments psicoeducatius actuals del trastorn de l'espectre autista en l'atenció primerenca. Una revisió bibliogràfica

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Xamena Cladera, Maria Pau
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-02T08:55:13Z
dc.date.issued 2020-01-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156315
dc.description.abstract El trastorn de l’espectre autista és un tipus de trastorn mental que sempre ha estat present en la societat, però en els darrers anys hi ha hagut un augment dels infants diagnosticats amb aquest tipus de trastorn. L’evident increment dels casos existents fa que sigui necessari establir unes intervencions o teràpies per ajudar a pal·liar les conseqüències que se’n deriven. Les característiques que es manifesten en els infants amb autisme són molt variades, existeixen infinites possibilitats, per això cada infant necessitarà una intervenció diferent i personalitzada segons les seves necessitats. El present treball té com objectiu realitzar una revisió de l’estat de la qüestió dels programes i les intervencions psicoeducatives que actualment es duen a terme amb els infants que tenen trastorn de l’espectre autista. Així doncs es posa de manifest que totes aquestes intervencions i programes es poden agrupar en cinc grans categories: intervencions conductuals, evolutives, basades en teràpies, basades en la família i combinades. La majoria d’elles són igual d’efectives i duen molt de temps en funcionament. Per tant, podem concloure que el més important és tenir en compte les necessitats que presenta l’infant i utilitzar el o els programa/es més adequats a ell. ca
dc.description.abstract Autistic spectrum disorder is a type of mental disorder that has always been present in society, but in recent years there has been an increase in children diagnosed with this type of disorder. The obvious increase in existing cases makes it necessary to establish interventions or therapies to help alleviate the consequences that arise from them. The characteristics that are manifested in children with autism are very varied, there are infinite possibilities, so each child will need a different and personalized intervention according to their needs. The present paper aims to carry out a review of the state of the question of programs and psychoeducational interventions that are currently carried out with children with autism spectrum disorder. Thus, it is shown that all these interventions and programs can be grouped into five broad categories: behavioural, evolutionary, therapy-based, family-based and combined interventions. Most of them are equally effective and have a lot of time running. Therefore, we can conclude that the most important thing is to take into account the needs that the child presents and to use the most appropriate program (s). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other trastorn de l’espectre autista ca
dc.subject.other intervenció ca
dc.subject.other programa psicoeducatiu ca
dc.subject.other teràpies ca
dc.subject.other revisió ca
dc.subject.other Autism spectrum disorder ca
dc.subject.other intervention ca
dc.subject.other psychoeducational program ca
dc.subject.other therapies ca
dc.subject.other review ca
dc.title Els tractaments psicoeducatius actuals del trastorn de l'espectre autista en l'atenció primerenca. Una revisió bibliogràfica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:38Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics