La gestió de conflictes a través de la mediació escolar a l'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Díaz Mesa, Andrea
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-14T10:49:54Z
dc.date.issued 2021-09-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157562
dc.description.abstract [cat] Els conflictes són una realitat del dia a dia dins la societat, també en l’àmbit escolar. Aquest fet és habitual dins aquest context a causa de la predominança de les relacions socials entre iguals. Doncs, és necessari que per minvar, gestionar o prevenir aquestes situacions de conflictes, els centres escolars duguin a terme la mediació escolar, concretament la d’entre iguals, per tal d’aconseguir, entre d’altres, que en la gestió de conflictes existeixi el pensament de guanyar-guanyar i l’empoderament. Així que, l’objectiu d’aquest treball consisteix a analitzar i valorar l’organització dels centres escolars en relació amb la mediació escolar entre iguals. Per això, s’ha realitzat una anàlisi qualitativa, amb el qual s’ha realitzat un DAFO, per així conèixer l’organització que tenen els centres escolars sobre els programes de mediació entre iguals, realitzat a través de qüestionaris respostos per centres escolars de Primària a Mallorca. A través d’aquesta anàlisi s’observa com la mediació escolar ajuda a reduir el nivell de conflictivitat, així com proporciona habilitats emocionals, tant els mediats com els mediadors. Però, aquesta mediació pot veure’s estancada a causa de la no subvenció de la formació en mediació i educació emocional dels docents juntament amb la manca d’informació a les famílies sobre el servei de mediació. En conclusió, la mediació escolar entre iguals ha generat un canvi de cultura dins la convivència escolar basada en la cooperativitat, encara que per aconseguir l’èxit del programa s’han de tenir en compte aquells aspectes a millorar que retenen l’evolució del programa ca
dc.description.abstract [eng] Conflicts are a daily reality in society, even in the school environment. This fact is common in this context due to the predominance of social relations between equals. Therefore, in order to reduce, manage or prevent these conflict situations, it is necessary for schools to carry out school mediation, specifically peer mediation, in order to achieve, among other things, that in conflict management. there is the thought of win-win and empowerment. Therefore, the aim of this work is to analyze and assess the organization of schools in relation to peer school mediation. For this reason, a qualitative analysis has been carried out, with which a DAFO has been carried out, in order to know the organization that schools have on peer mediation programs, carried out through questionnaires answered by schools of Primary in Mallorca. This analysis shows how school mediation helps reduce the level of conflict, as well as provides emotional skills for both mediators and mediators. However, this mediation may be stalled due to the nonsubsidization of training in mediation and emotional education of teachers along with the lack of information to families about the mediation service. In conclusion, school mediation between peers has generated a change of culture within the school coexistence based on cooperativity, although to achieve the success of the program must consider those aspects to improve that retain the evolution of the program. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Convivència escolar ca
dc.subject.other educació primària ca
dc.subject.other mediació escolar ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other intervenció educativa ca
dc.subject.other School coexistence ca
dc.subject.other primary education ca
dc.subject.other school mediation ca
dc.subject.other emotional education ca
dc.subject.other educational intervention ca
dc.title La gestió de conflictes a través de la mediació escolar a l'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T06:52:19Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics