Les metodologies actives per a la millora de l'autoconcepte acadèmic, la motivació i l'adquisició d'aprenentatges a la Formació Professional de Grau Mitjà

Show simple item record

dc.contributor Oliver Torelló, Josep Lluís
dc.contributor.author Vila Picornell, Francesca M.
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T11:13:54Z
dc.date.available 2022-02-15T11:13:54Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157622
dc.description.abstract [cat] El present treball es centra en l’anàlisi i la influència de l’autoconcepte acadèmic i la motivació entorn a l’adquisició d’aprenentatges i com, l’elecció de la metodologia, està directament lligada a la millora dels mateixos. L’autoconcepte acompanyat d’una motivació intrínseca són determinants en el procés d’adquisició d’aprenentatges, on cal posar l’accent en el coneixement vers al rendiment o resultat acadèmic. L’aprenentatge dels alumnes ve condicionat per factors de diversa tipologia, on d’entre d’ells, cal destacar la influència de l’àmbit personal i social en l’adquisició de coneixements significatius. Són nombroses les investigacions i els autors que apel·len a la participació activa dels alumnes en el propi procés d’aprenentatge, incidint en la influència que l’autoconcepte i la motivació exerceixen sobre el procés. Es per això, que cal canviar la concepció i l’enfocament de l’ensenyament-aprenentatge, apostant per l’aplicació a l’aula de metodologies actives que es centrin en el ple desenvolupament personal, social i educatiu de l’alumnat. El present treball pretén posar de manifest la importància d’incidir en l’autoconcepte i la motivació dels alumnes de la Formació Professional de Grau Mitjà i com l’elecció de la metodologia i la seva aplicació a les aules pot ser la resposta per aconseguir-ho. ca
dc.description.abstract [eng] This paper focuses on the analysis and influence of academic self-conception and the motivation regarding the learning acquisition. Moreover, it also aims to show how the choice of methodology is directly linked to the improvement of the process of learning. Self-conception and intrinsic motivation play an essential role in the process of learning, where the emphasis should be put on the students’ acquisition of knowledge rather than on their performance or academic output. Student’s learning is conditioned by different factors, whereof the influence of the personal and social sphere on the acquisition of significant knowledge is noteworthy. There are numerous investigations and authors who appeal to the importance of an active participation of pupils in their own process of learning, pointing out the influence that self-conception and motivation exerts on the process. Therefore, the conception and approach of the process of teaching and learning must be changed, considering active methodologies which are focused on the full personal, social, and educational development of students, as a valuable option. This work aims to highlight the importance of self-conception and motivation of students in the Middle-Grade Vocational Education and Training and how the methodological approach and its application to the classroom context may be the clue to achieve it. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Autoconcepte acadèmic ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other metodologies actives ca
dc.subject.other aprenentatges significatius ca
dc.subject.other Formació Professional ca
dc.subject.other Academic self-conception ca
dc.subject.other motivation ca
dc.subject.other active methodologies ca
dc.subject.other Middle Grade Vocational Education and Training ca
dc.subject.other meaningful learning ca
dc.title Les metodologies actives per a la millora de l'autoconcepte acadèmic, la motivació i l'adquisició d'aprenentatges a la Formació Professional de Grau Mitjà ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics