[cat] El present treball de fi de màster ha estat elaborat amb l’objectiu de dotar
a l'alumnat, amb discapacitat i sense, de competències per tal de dur a terme
una recerca activa de feina productiva.
S’ha elaborat una petita anàlisi amb l’alumnat sobre els coneixements del
món laboral, amb responsables de recursos humans1
(RH) sobre les seves
experiències com a reclutadors i un estudi propi sobre l’èxit d’inserció laboral en
funció del nivell acadèmic de persones amb discapacitat o NEE.
Molts professionals del món educatiu no tenen coneixement sobre els
beneficis de la contractació de joves amb discapacitat i tampoc de la contractació
de joves en general. Amb aquest projecte també es tracta d’implicar el
professorat, que conegui aquests condicionants i obtingui arguments davant
l'empresari per tal d'afavorir la contractació dels joves que faran pràctiques a les
seves instal·lacions.
Es realitzen sessions dirigides a l'alumnat d'FP del Grau Superior
d'Administració i Finances, que es duen a terme mitjançant treball cooperatiu,
recursos pedagògics audiovisuals i activitats grupals, per tal d'adonar-se de la
realitat laboral actual. Es realitza una sessió dirigida al professorat
encarregat dels mòduls de Formació Centre de Treball i el mòdul de Formació i
Orientació Laboral2
(FOL), i altre professorat interessat, perquè coneguin la Llei
general de drets de les persones amb discapacitat i els avantatges de la
contractació de joves. I el projecte culmina amb un taller interactiu, amb l’ajuda
de dues professionals RH que aportaran, des del punt de vista de l'empresa, les
seves opinions i consells perquè la recerca de feina sigui efectiva.
Aquest treball ha estat destinat a un Grup en concret d'FP, però existeix
la possibilitat què, amb petites modificacions, pugui ser implementat en altres
títols d'FP.