[cat] En el següent treball es comença fent un breu recorregut per la
història de la pedagogia teatral per tal d’analitzar la situació actual del teatre
dins del sistema educatiu i en concret a l’educació secundària a Espanya. Tot
seguit, s’analitzen els objectius de la pedagogia teatral i les possibilitats
inclusives de la dramatització i el teatre, així com la seva contribució a
l’ensenyament competencial. Finalment, es proposa una seqüència didàctica
pensada per desenvolupar dins de l’assignatura de Llengua i literatura catalana
però que pretén unir molts objectius relacionats o comuns en moltes matèries
humanístiques i alhora treballar temes transversals en l’educació secundària.
Aquesta proposta treballa l’educació emocional, la interpretació i improvisació,
la diversitat de llenguatges que utilitzem per a l’expressió i la interculturalitat a
partir de la lectura d’un clàssic de la literatura catalana: Mar i Cel (1888) d’Àngel
Guimerà.
[eng] The following paper begins with a brief review of the history of
theatre pedagogy in order to analyse the current situation of theatre in the
educational system and specifically in secondary education in Spain. Then, the
objectives of theatre pedagogy and the inclusive possibilities of dramatization
and theatre are analysed, as well as its contribution to the teaching of
competences. Finally, we propose a didactic sequence designed to be
developed within the subject of Catalan Language and Literature, but which
aims to unite many related or common objectives in many humanistic subjects
and at the same time to work on transversal themes in secondary education.
This proposal works on emotional education, interpretation and improvisation,
the diversity of languages we use for expression and interculturality from the
reading of a classic of Catalan literature: Mar i Cel (1888) by Àngel Guimerà