L'educació teatral: recurs per treballar de manera interdisciplinària a l'aula

Show simple item record

dc.contributor Revelles Esquirol, Jesús
dc.contributor.author Serra Moranta, Assumpta
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T11:08:59Z
dc.date.available 2022-02-22T11:08:59Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157872
dc.description.abstract [cat] En el següent treball es comença fent un breu recorregut per la història de la pedagogia teatral per tal d’analitzar la situació actual del teatre dins del sistema educatiu i en concret a l’educació secundària a Espanya. Tot seguit, s’analitzen els objectius de la pedagogia teatral i les possibilitats inclusives de la dramatització i el teatre, així com la seva contribució a l’ensenyament competencial. Finalment, es proposa una seqüència didàctica pensada per desenvolupar dins de l’assignatura de Llengua i literatura catalana però que pretén unir molts objectius relacionats o comuns en moltes matèries humanístiques i alhora treballar temes transversals en l’educació secundària. Aquesta proposta treballa l’educació emocional, la interpretació i improvisació, la diversitat de llenguatges que utilitzem per a l’expressió i la interculturalitat a partir de la lectura d’un clàssic de la literatura catalana: Mar i Cel (1888) d’Àngel Guimerà. ca
dc.description.abstract [eng] The following paper begins with a brief review of the history of theatre pedagogy in order to analyse the current situation of theatre in the educational system and specifically in secondary education in Spain. Then, the objectives of theatre pedagogy and the inclusive possibilities of dramatization and theatre are analysed, as well as its contribution to the teaching of competences. Finally, we propose a didactic sequence designed to be developed within the subject of Catalan Language and Literature, but which aims to unite many related or common objectives in many humanistic subjects and at the same time to work on transversal themes in secondary education. This proposal works on emotional education, interpretation and improvisation, the diversity of languages we use for expression and interculturality from the reading of a classic of Catalan literature: Mar i Cel (1888) by Àngel Guimerà ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Teatre ca
dc.subject.other dramatització ca
dc.subject.other interpretació ca
dc.subject.other improvisació ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other empatia ca
dc.subject.other interculturalitat ca
dc.subject.other educació creativa i desenvolupament ca
dc.subject.other Theater ca
dc.subject.other dramatization ca
dc.subject.other interpretation ca
dc.subject.other improvisation ca
dc.subject.other emotional education ca
dc.subject.other empathy ca
dc.subject.other interculturality ca
dc.subject.other creative education and development ca
dc.title L'educació teatral: recurs per treballar de manera interdisciplinària a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics