[cat] Aquest treball vol aprofundir en el coneixement del Pensament Visual basant-se en la
connexió que es crea entre pensament i percepció visual, entesa aquesta darrere com
l'addició de realitats externes i imatges mentals. En aquest sentit es recull un ample
ventall d’aportacions, des de les que tenen el seu origen a disciplines tal com la
Psicologia, la Pedagogia o la Neurociència, fins les que provenen d’experiències
empresarials. Es vol posar en valor la funció comunicativa i científica del PV defugint
d’una visió estrictament artística. El primer serà definir el PV i conèixer la seva
trajectòria teòrica. I sabent que el camp d’estudi és extens, aquest treball es centra en
les investigacions i desenvolupament de les representacions gràfiques, per tal de poder
oferir alternatives a l’expressió escrita, a l’hora que pretén millorar-la. A més de tenir
present les aportacions de les fonts bibliogràfiques, s'ha considerat important donar a
conèixer el què nosaltres entenem per PV i, com aquest ajuda a l'assoliment de les
competències més lligades a la matèria de Geografia-Història a l'àmbit de
l’ensenyament obligatori. En segon lloc tracta de presentar les eines pròpies del PV
susceptibles de ser aplicades al procés d’ensenyament-aprenentatge a l’assignatura de
Geografia-Història, dins un marc metodològic adient i en coherència amb la proposta
d’avaluació. Finalment aquest pensament es concreta en alguns exemples
d’aplicació pràctica a l’aula, mitjançant dues propostes didàctiques adreçades a
l’alumnat del primer curs de l’ESO, moment propici per encetar l’ús de tècniques de PV
i fer-les habituals al llarg de tota la formació obligatòria, batxillerat i formació
professional.