Pensar visualment, un repte per l'assignatura de Geografia i Història

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Capó Oliver, Maria Antònia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-24T07:24:00Z
dc.date.issued 2021-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157984
dc.description.abstract [cat] Aquest treball vol aprofundir en el coneixement del Pensament Visual basant-se en la connexió que es crea entre pensament i percepció visual, entesa aquesta darrere com l'addició de realitats externes i imatges mentals. En aquest sentit es recull un ample ventall d’aportacions, des de les que tenen el seu origen a disciplines tal com la Psicologia, la Pedagogia o la Neurociència, fins les que provenen d’experiències empresarials. Es vol posar en valor la funció comunicativa i científica del PV defugint d’una visió estrictament artística. El primer serà definir el PV i conèixer la seva trajectòria teòrica. I sabent que el camp d’estudi és extens, aquest treball es centra en les investigacions i desenvolupament de les representacions gràfiques, per tal de poder oferir alternatives a l’expressió escrita, a l’hora que pretén millorar-la. A més de tenir present les aportacions de les fonts bibliogràfiques, s'ha considerat important donar a conèixer el què nosaltres entenem per PV i, com aquest ajuda a l'assoliment de les competències més lligades a la matèria de Geografia-Història a l'àmbit de l’ensenyament obligatori. En segon lloc tracta de presentar les eines pròpies del PV susceptibles de ser aplicades al procés d’ensenyament-aprenentatge a l’assignatura de Geografia-Història, dins un marc metodològic adient i en coherència amb la proposta d’avaluació. Finalment aquest pensament es concreta en alguns exemples d’aplicació pràctica a l’aula, mitjançant dues propostes didàctiques adreçades a l’alumnat del primer curs de l’ESO, moment propici per encetar l’ús de tècniques de PV i fer-les habituals al llarg de tota la formació obligatòria, batxillerat i formació professional. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Pensament Visual ca
dc.subject.other Visual Thinking ca
dc.subject.other Geografia i Història ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.subject.other 1r d’ESO ca
dc.title Pensar visualment, un repte per l'assignatura de Geografia i Història ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:08:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics