dc.contributor |
Marimon Ribas, Pau |
|
dc.contributor.author |
Capó Oliver, Maria Antònia |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-24T07:24:00Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157984 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball vol aprofundir en el coneixement del Pensament Visual basant-se en la
connexió que es crea entre pensament i percepció visual, entesa aquesta darrere com
l'addició de realitats externes i imatges mentals. En aquest sentit es recull un ample
ventall d’aportacions, des de les que tenen el seu origen a disciplines tal com la
Psicologia, la Pedagogia o la Neurociència, fins les que provenen d’experiències
empresarials. Es vol posar en valor la funció comunicativa i científica del PV defugint
d’una visió estrictament artística. El primer serà definir el PV i conèixer la seva
trajectòria teòrica. I sabent que el camp d’estudi és extens, aquest treball es centra en
les investigacions i desenvolupament de les representacions gràfiques, per tal de poder
oferir alternatives a l’expressió escrita, a l’hora que pretén millorar-la. A més de tenir
present les aportacions de les fonts bibliogràfiques, s'ha considerat important donar a
conèixer el què nosaltres entenem per PV i, com aquest ajuda a l'assoliment de les
competències més lligades a la matèria de Geografia-Història a l'àmbit de
l’ensenyament obligatori. En segon lloc tracta de presentar les eines pròpies del PV
susceptibles de ser aplicades al procés d’ensenyament-aprenentatge a l’assignatura de
Geografia-Història, dins un marc metodològic adient i en coherència amb la proposta
d’avaluació. Finalment aquest pensament es concreta en alguns exemples
d’aplicació pràctica a l’aula, mitjançant dues propostes didàctiques adreçades a
l’alumnat del primer curs de l’ESO, moment propici per encetar l’ús de tècniques de PV
i fer-les habituals al llarg de tota la formació obligatòria, batxillerat i formació
professional. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Pensament Visual |
ca |
dc.subject.other |
Visual Thinking |
ca |
dc.subject.other |
Geografia i Història |
ca |
dc.subject.other |
Educació Secundària Obligatòria |
ca |
dc.subject.other |
1r d’ESO |
ca |
dc.title |
Pensar visualment, un repte per l'assignatura de Geografia i Història |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:08:07Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|