Ens apuntem a un concurs de projectes per a joves emprenedors? Aplicació de l'ABP a tercer d’ESO.

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, María de los Ángeles
dc.contributor.author Mayoral Molinero, Andrea
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-24T07:43:39Z
dc.date.available 2022-02-24T07:43:39Z
dc.date.issued 2021-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157994
dc.description.abstract [cat] Vivim a una societat que constantment canvia i evoluciona, però així i tot, seguim emprant metodologies d’ensenyament-aprenentatge tradicionals que no donen resposta a les necessitats reals de coneixement de l'alumnat sinó que continuen donant importància a la memorització quantitativa d'informació. La societat ja no necessita manufacturers formats per treballar en cadenes de producció, necessita persones col·laboratives, creatives, innovadores, resolutives, amb autoconfiança i inclusives, persones preparades per enfrontar-se als reptes i canvis constants. És el moment en què els futurs docents propiciïn un canvi metodològic a les aules. L'Aprenentatge Basat en Projectes és una metodologia consistent en el plantejament per part de professorat d’una situació real conflictiva amb una pregunta desafiant com a fil conductor que els alumnes han de resoldre a través de l’elaboració d’un producte final amb el que adquiriran continguts, competències i habilitats necessàries per al segle XXI. El present treball de fi de màster consisteix en l'estudi, anàlisi i aplicació d'aquesta metodologia a l'educació secundària. Per fer-ho, es realitza una recerca bibliogràfica teòrica per entendre realment què és, quins són els seus objectius principals i com aplicar-la a les aules realment, a més de les diferències principals amb l'educació tradicional. Posteriorment, s'utilitzen els coneixements adquirits en el transcurs del màster i a la recerca anterior per fer una proposta didàctica. La proposta és una aplicació de la metodologia en el segon trimestre de l’assignatura d’Iniciació a l’Activitat Emprenedora i Empresarial de tercer d’ESO en la que com a producte final s’haurà de realitzar un projecte per participar en un hipotètic concurs d’un Programa per a joves emprenedors. Els equips participants hauran d’elaborar un projecte d'un producte, servei o campanya del seu entorn emmarcat en un dels objectius de desenvolupament sostenible tenint en compte també la nova realitat que està generant la COVID-19. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other metodologia activa ca
dc.subject.other treball cooperatiu ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other motivació ca
dc.title Ens apuntem a un concurs de projectes per a joves emprenedors? Aplicació de l'ABP a tercer d’ESO. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:08:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics