Aprendre l'ús responsable dels mitjans socials a partir de l'educació en valors

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, María de los Ángeles
dc.contributor.author Garcia Doce, María José
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-24T07:51:43Z
dc.date.available 2022-02-24T07:51:43Z
dc.date.issued 2021-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157998
dc.description.abstract [cat] L’ús correcte i segur dels mitjans socials suposa un dels grans reptes amb el que pares i mares, docents i alumnat es troben cada dia. L’evolució de la comunicació 2.0 ha experimentat els darrers mesos, amb motiu de la pandèmia, un dels majors increments en consum diari de continguts a les xarxes socials, però també, ha deixat entreveure les mancances que adults i infants tenen en matèria de competències digitals. Per altra banda, avui dia parlar de valors és més necessari que mai. Si traslladem aquests valors al món educatiu, entenem l’educació en valors com la formació de persones responsables, tolerants, amb autonomia, amb autoestima, etc. Un tipus d’educació que, de cada vegada més, és present als currículums de primària i secundària, però que no es té present al currículum dels Graus Superiors de Formació Professional relacionats amb l’aprenentatge de les noves tecnologies. Aquest treball vol fer reflexionar sobre la necessitat d’una base en educació en valors per poder fer un ús responsable i correcte de les eines dins l’entorn digital. Per aquest motiu, es presenta una proposta didàctica per a l’alumnat de Formació Professional del Grau Superior de Màrqueting i Publicitat que consistirà en l’elaboració d’una guia de bones pràctiques dirigida a l’alumnat de secundària perquè aprenguin a fer un ús responsable de les xarxes socials i de les eines que trobem a l’entorn digital. Moltes vegades es pensa que el fet d’haver nascut envoltats de dispositius tecnològics a l’era digital ens fa ser precisament nadius digitals, però tal com defensen alguns autors com (Lázaro, 2020), els nadius digitals no neixen es fan, perquè venim a aquest món a aprendre i com va afirmar possiblement el millor arquitecte del món, Norman Foster: “Mai deixam d’aprendre”. ca
dc.description.abstract [eng] The correct and safe use of social media is one of the great challenges that peers, teachers and students face every day. The evolution of communication 2.0 has experienced in recent months, due to the pandemic, one of the greatest increases in the daily consumption of content on social networks, but it has also revealed the possibilities that adults and children have in terms of digital competences. On the other hand, talking about values today is more necessary than ever. If we transfer these values to the world of education, we understand education in values as the formation of responsible, tolerant, autonomous, self-esteemed people, etc. This type of education is increasingly present in primary and secondary school curricula, but it is not present in the curriculum of Higher Vocational Training Degrees related to the learning of new technologies. This work aims to reflect on the need for a basis in education in values in order to be able to make responsible and correct use of them within the digital environment. For this reason, a didactic proposal is presented for students of Higher Level Vocational Training in Marketing and Advertising, which will consist of the development of a guide of practical bones aimed at secondary school students to learn how to make responsible use of social networks and the energies used in the digital environment. It has often been thought that the fact of having been born in the digital era wrapped in technological devices makes it precisely a digital world, but as some authors such as (Lázaro, 2020) argue, digital worlds have not been made to wait, but have come to this world to learn and as possibly the greatest architect in the world, Norman Foster, stated: "I never stopped learning". ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Competències digitals ca
dc.subject.other ciberbullying ca
dc.subject.other educació en valors ca
dc.subject.other treball col·laboratiu ca
dc.subject.other gamificació ca
dc.subject.other Digital skills ca
dc.subject.other ciberbullying ca
dc.subject.other education in vàlues ca
dc.subject.other collaborative work ca
dc.subject.other gamification ca
dc.title Aprendre l'ús responsable dels mitjans socials a partir de l'educació en valors ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:08:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics