[cat] Actualment, l’educació es troba davant d’una situació de canvi, que té com a resposta
distintes perspectives metodològiques dins la societat educativa. Enrere queden els dies on les
aules es basaven en una línia metodològica de treball unidireccional i tradicional, i en aquests
últims anys el camí s’ha anat eixamplant per a prendre distintes direccions. Davant la
necessitat de donar als infants una resposta a les demandes amb un ventall tan ampli i
heterogeni com les que presenten, l’educació ha hagut de fer un pas endavant per tal
d’evolucionar cap a un sistema més inclusiu capaç d’integrar estratègies per tal de poder-les
abordar. A partir d’aquesta necessitat sorgeixen distintes metodologies, com la del Treball per
Projectes i la del Treball per Ambients, amb l’objectiu de proporcionar als infants una
educació més activa i significativa, i de promoure una màxima basada en retornar el
protagonisme de l’aprenentatge a l’alumnat. A hores d’ara es presenta un escenari que compta
cada vegada amb més centres educatius que treballen en aquesta línia metodològica. Aquest
TFG es centrarà en aquestes perspectives metodològiques i en la seva aplicació en el CEIP
Mestre Guillem Galmés a partir de l’estudi i anàlisi del marc teòric, i en la seva aplicació
pràctica dins les aules.
[eng] Currently, education is in a situation of change, which has as response different
methodological perspectives within the educational society. Those days when lessons were
based on a unidirectional and traditional methodological line of work have disappeared and
over the last few years the path has been widening to take different directions. Given the need
to provide children with a response to the demands of a market as broad and heterogeneous as
the one they present, education has had to make an effort to evolve towards a more inclusive
system that is capable of integrating strategies and apply them. Based on this need, different
methodologies have been developed, such as Learning on Projects and Learning
Environments, with the aim of providing children with a more active and meaningful
education, therefore giving back to the children their leading role. Nowadays, we can find
many more schools that apply these new methodologies. This Study (TFG) will focus on these methodological perspectives and how they are applied in the school CEIP Mestre
Guillem Galmés, going from the study and analysis of the theoretical framework to its
practical application in class.