Documentació: una nova mirada

Show simple item record

dc.contributor Comas Forgas, Rubén Lluc
dc.contributor.author Cabrer Servera, Bàrbara
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-04-26T11:51:00Z
dc.date.available 2022-04-26T11:51:00Z
dc.date.issued 2021-06-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158825
dc.description.abstract [cat] La documentació pedagògica s’entén avui en dia com una estratègia important per als educadors per tal de proporcionar entorns d’aprenentatge d’alta qualitat. El seu objectiu és recollir i exposar sistemàticament els processos educatius seguits pels infants, construint una narració que ajuda a entendre la identitat de la infància. El següent treball té per objectiu dur a terme una revisió sistematitzada de la literatura per tal d’analitzar les investigacions empíriques existents en el camp de l’Educació Infantil sobre la documentació pedagògica. Per això, es varen seleccionar i analitzar 23 documents. Els resultats mostren com, tot i haver-hi obstacles en el seu correcte desenvolupament dins les aules, la documentació pedagògica ha demostrat ser una pràctica molt beneficiosa per la comunitat educativa. A més, es deixa palesa la necessitat de seguir investigant els aspectes relacionats amb aquesta pràctica per tal de millorar la qualitat dels serveis d’atenció a la primera infància. ca
dc.description.abstract [eng] Pedagogical documentation has been understood as an important way for early childhood educators to provide high-quality learning environments for children. Its aim is to remember and expose systematically processes of children, building a narrative that helps us understand the identity of childhood. The following article aims to carry out a systematic review of the literature to analyze empirical research in the field of Early Childhood Education on pedagogical documentation. For this purpose, 23 documents have been selected and analyzed. The results show that, although there are still difficulties in the correct development of this practice, pedagogical documentation has proven to be a beneficial practice for those involved in the education community. Furthermore, it is necessary to continue investigating aspects related to pedagogical documentation to improve the quality of early childhood care services. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Documentació Pedagògica ca
dc.subject.other Enfocament Reggio Emilia ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Revisió Sistemàtica ca
dc.subject.other Pedagogical documentation ca
dc.subject.other Reggio Emilia Approach ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.subject.other Systematic Review ca
dc.title Documentació: una nova mirada ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:22:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics