Percepció de les famílies sobre el control parental enfront de les pantalles en la primera infància

Show simple item record

dc.contributor Negre Bennásar, Francisca
dc.contributor.author Mesquida Mascaró, Antònia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-04-26T11:56:53Z
dc.date.available 2022-04-26T11:56:53Z
dc.date.issued 2021-06-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158827
dc.description.abstract [cat] Les noves tecnologies de la informació i comunicació, juntament amb internet formen part de la vida de les persones, i cada vegada, hi estan més presents. Actualment, l’exposició quotidiana infantil a les pantalles és visible i en alguns casos preocupant per a la salut i el benestar general dels menors. Hi ha gran quantitat d’estudis sobre aquesta temàtica en referència a l’adolescència i joventut, no obstant, calen més investigacions que examinin les repercussions que l’exposició a les pantalles suposa als infants i la falta de control parental. Partint d’això, cal reflexionar sobre les noves demandes que planteja dita situació i actuar en conseqüència. Amb un ampli marc teòric, aquest treball parteix d’una investigació qualitativa de caràcter fenomenològic perquè es proposa investigar a partir de les percepcions i les accions familiars entorn a la temàtica. Dita investigació parteix de quatre grans temàtiques: infants, família, TIC i internet, i el control parental. Amb l’objectiu d’analitzar les percepcions familiars enfront les TIC, internet i el control parental en la primera infància (0-8 anys). Els resultats indiquen la falta de coneixement dels progenitors sobre el control parental, la facilitat d’accés dels menors als diferents dispositius tecnològics, la importància que donen els adults als continguts en anglès, l’efecte del COVID-19 entorn a l’ús de pantalles, les preocupacions parentals pel que fa al temps enfront de la pantalla, les diferents percepcions (rebuig, por, atracció) dels progenitors sobre l’ús que fan els seus infants enfront les TIC i internet, la comoditat parental entorn l’ús de les pantalles i els infants, la presencia de problemes conductuals i emocionals, la dependència dels adults pel telèfon mòbil enfront als menors, la detecció d’escasses habilitats tecnològiques dels progenitors, i finalment, la influència de l’estructura familiar pel que fa a l’ús dels infants sobre les pantalles. Per tant, es fa evident la necessitat d’informar i formar als progenitors entorn al control parental, per poder respondre de manera més eficaç a les diferents demandes i necessitats infantils entorn a l’ús de les pantalles. Així com, oferir aprenentatges als infants entorn un ús sa d’aquestes eines tecnològiques i internet. ca
dc.description.abstract [eng] New information and communication technologies, together with the internet, are part of people's lives, and are becoming more and more present. Today, children's daily exposure to screens is visible and in some cases a concern for the health and general well-being of children. There are a large number of studies on this topic in reference to adolescence and youth, however, more research is needed to examine the repercussions that screen exposure has on children and the lack of parental control. Based on this, it is necessary to reflect on the new demands posed by this situation and act accordingly. With a broad theoretical framework, this work is based on a qualitative research of a phenomenological nature because it aims to investigate from the perceptions and family actions around the subject. This research is based on four main topics: children, the family, ICT and the Internet, and parental control. In order to analyze family perceptions of ICT, the Internet and parental control in early childhood (0- 8 years). The results indicate the lack of knowledge of parents about parental control, the ease of access of children to different technological devices, the importance that adults give to content in English, the effect of COVID-19 on the use of screens, parental concerns about time in front of the screen, the different perceptions (rejection, fear, attraction) of parents about their children's use of ICT and the Internet, parental comfort around the use of screens and children, the presence of behavioral and emotional problems, the dependence of adults on the mobile phone in front of minors, the detection of poor technological skills of parents, and finally, the influence of family structure in terms of children's use of screens. Therefore, the need to inform and train parents about parental control is evident, in order to be able to respond more effectively to the different demands and needs of children regarding the use of screens. As well as providing children with learning about the healthy use of these technological tools and the Internet. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Control parental ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Noves tecnologies ca
dc.subject.other Pantalles ca
dc.title Percepció de les famílies sobre el control parental enfront de les pantalles en la primera infància ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:22:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics