[cat] El nou entorn digital suposa un repte per a les empreses actuals que es veuen obligades a adaptar els processos operacionals a les noves característiques digitals per poder garantir la seva competitivitat. Les característiques del Big Data aplicades al màrqueting, conjuntament amb l’anàlisi de les dades, permeten a les empreses adaptar-se amb més facilitat. A través de l’ús de diferents tipus de dades les empreses poden aconseguir augmentar el valor percebut tant pel client com per la pròpia empresa. El Big Data és especialment útil en processos d’innovació, adquisició i retenció de clients així com en aspectes que requereixen l’ampli coneixement dels clients com el Customer Relationship Management, la personalització o el Customer Experience Management. Tot i que el Big Data representa una solució eficaç per l’adaptació a l’entorn dinàmic actual, les empreses també s’enfronten a dificultats a l’hora d’adoptar el Big data en relació a problemes derivats de la qualificació del personal, els costs i sobretot, la privacitat i seguretat.
[eng] The current digital environment creates new challenges for all companies, who are forced to adapt their processes to the new environmental characteristics in order to guarantee their competitiveness. Big Data characteristics, all along with their analysis, can help the marketing department to adapt more easily. With the use of different types of data, businesses can increase the value perceived by both clients and the enterprise itself. Big Data is especially useful in processes such as innovation, client acquisition and retention and other aspects that require the full comprehension of clients such as Customer Relationship Management, personalization or Customer Experience Management. Even though Big Data represents an efficient solution to adapt to the new dynamic environment, businesses must face some difficulties when adopting Big Data. Some of these concerns include the lack of qualified staff, costs and above all, privacy and security issues.