Piaget i Vigotsky entren en un conservatori

Show simple item record

dc.contributor Furió Terrassa, Margalida
dc.contributor.author Gelabert Coll, Miquel Joan
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-09-21T10:48:19Z
dc.date.available 2022-09-21T10:48:19Z
dc.date.issued 2022-09-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159708
dc.description.abstract [cat] La voluntat del present treball és la de realitzar un anàlisis crític del sistema educatiu musical d’un país com Espanya. Després d’haver exposat la reflexió en la que es relacionen les característiques d’aquest sistema amb les bases de la cultura occidental, es procediran a descriure les característiques dels mètodes actius i del constructivisme, que s’empra per a proposar nous camins que ajudin a l’educació musical a servir a una societat del segle XXI. Una vegada tancat aquest primer bloc, obrim el cas pràctic, descrivint com és l’educació als conservatoris espanyols, complementant-ho amb el relat de les vivències d’un alumne fictici, anomenat G, que podria ser qualsevol de nosaltres. Per arribar al cor del cas pràctic, primer anomenarem les distintes teories explícites i implícites al voltant del procés d’ensenyament i aprenentatge. Finalment, es cedeix el protagonisme a l’alumne fictici, en G, que ha guanyat una plaça de professor de clarinet en un conservatori, i als seus nous alumnes. És un relat fictici que s’emprarà per a donar una visió pràctica al lector de com es podria aplicar el que ha llegit durant tot el treball, sense presentar un escenari diferent al que es troben els professors de música en el seu dia a dia. ca
dc.description.abstract [eng] The intention of this present work is to build a critic analysis of the musical educational structure of a country like Spain. After this reflexion, where the characteristics of this structure with the basis of occidental culture are going to be related, I will describe the active models and constructivism that propose new paths to help musical education to serve a society of the XXI century. After this first part, we open a second one, where the education in Spanish conservatories is described. As a complement I’m going to tell the experiences of a fictional student, G. To arrive to the heart of this practical part, first, the different explicit and implicit theories about teaching and learning will be described. To finish, we will follow G, who has won a spot as a clarinet teacher in a conservatory, and his new students. This is a fictional story that will serve readers to see how to use what they have learned through these pages, without presenting a different background than the one where the actual music teachers work. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Ensenyament ca
dc.subject.other Pedagogia musical ca
dc.subject.other Clarinet ca
dc.subject.other Conservatoris de música ca
dc.subject.other Piaget, Jean (1896-1980) ca
dc.subject.other Vygotskii, L. S. (1896-1934) ca
dc.subject.other Constructivisme (Educació) ca
dc.title Piaget i Vigotsky entren en un conservatori ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics