[cat] El període de pràctiques de la menció d’AL en format Beca de pràctiques al Marroc ha servit per
adonar-nos de què les dificultats en l’adquisició del llenguatge són presents en totes les llengües.
D’aquesta manera es plantegen diversos reptes de cara a la creació de l’Aprenentatge-Servei, com
ara: l’adquisició de vocabulari lèxic i l’estimulació del llenguatge oral dels alumnes de l’escola
Effetah (Tànger). Com sabem, una de les funcions del mestre d’Audició i Llenguatge és intervenir
de forma efectiva per donar una possible solució a una dificultat o problema. Així, podem dir que
l’objectiu d’aquest treball és la creació de materials en àrab (llengua materna i oficial dels alumnes)
per estimular el llenguatge oral dels alumnes amb discapacitat auditiva.
El present treball consta d’una base teòrica per poder entendre els diferents conceptes relacionats
amb la discapacitat auditiva i com a partir de diversos mètodes de comunicació es pot realitzar una
estimulació del llenguatge oral. A més, s’esmenta l’Associació de Pares de Persones amb
Discapacitat Auditiva (ASPAS), l’alfabet àrab i la definició d’aprenentatge-servei. La segona part
d’aquest treball de fi de grau consisteix en la creació de dos materials per estimular el llenguatge
d’aquest alumnat.
[eng] The internship period of the Speech and Language mention in the Internship Scholarship format in
Morocco has served to make me realize that the difficulties in acquiring the language are present in
all languages. In this way, various challenges are posed for the creation of Service-Learning, such
as the acquisition of vocabulary and the stimulation of oral language of the students at the Effetah
school (Tangier). As we know, one of the roles of the Graduate in Primary Education specialised in
Speech and Language is to intervene effectively to provide a possible solution to a difficulty or
problem. Thus, the aim of this work is to create materials in Arabic (mother tongue and official
language of students) to stimulate the oral language of students with hearing impairments.
This work consists of a theoretical basis to be able to understand the different concepts related to
hearing impairment and how a variety of communication methods can be used to stimulate oral
language. In addition, the Association of Parents of People with Hearing Impairment (ASPAS),
the Arabic alphabet and the definition of service-learning are mentioned. The second part of this
final degree project is the creation of two materials to stimulate the language of these students