Estimulació del llenguatge per a l’alumnat amb discapacitat auditiva del centre educatiu Effetah (Tànger): una proposta d’aprenentatge-servei.

Show simple item record

dc.contributor Adrover Roig, Daniel
dc.contributor.author Colom Torres, Maria Teresa
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-10-14T09:47:39Z
dc.date.available 2022-10-14T09:47:39Z
dc.date.issued 2022-10-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159829
dc.description.abstract [cat] El període de pràctiques de la menció d’AL en format Beca de pràctiques al Marroc ha servit per adonar-nos de què les dificultats en l’adquisició del llenguatge són presents en totes les llengües. D’aquesta manera es plantegen diversos reptes de cara a la creació de l’Aprenentatge-Servei, com ara: l’adquisició de vocabulari lèxic i l’estimulació del llenguatge oral dels alumnes de l’escola Effetah (Tànger). Com sabem, una de les funcions del mestre d’Audició i Llenguatge és intervenir de forma efectiva per donar una possible solució a una dificultat o problema. Així, podem dir que l’objectiu d’aquest treball és la creació de materials en àrab (llengua materna i oficial dels alumnes) per estimular el llenguatge oral dels alumnes amb discapacitat auditiva. El present treball consta d’una base teòrica per poder entendre els diferents conceptes relacionats amb la discapacitat auditiva i com a partir de diversos mètodes de comunicació es pot realitzar una estimulació del llenguatge oral. A més, s’esmenta l’Associació de Pares de Persones amb Discapacitat Auditiva (ASPAS), l’alfabet àrab i la definició d’aprenentatge-servei. La segona part d’aquest treball de fi de grau consisteix en la creació de dos materials per estimular el llenguatge d’aquest alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] The internship period of the Speech and Language mention in the Internship Scholarship format in Morocco has served to make me realize that the difficulties in acquiring the language are present in all languages. In this way, various challenges are posed for the creation of Service-Learning, such as the acquisition of vocabulary and the stimulation of oral language of the students at the Effetah school (Tangier). As we know, one of the roles of the Graduate in Primary Education specialised in Speech and Language is to intervene effectively to provide a possible solution to a difficulty or problem. Thus, the aim of this work is to create materials in Arabic (mother tongue and official language of students) to stimulate the oral language of students with hearing impairments. This work consists of a theoretical basis to be able to understand the different concepts related to hearing impairment and how a variety of communication methods can be used to stimulate oral language. In addition, the Association of Parents of People with Hearing Impairment (ASPAS), the Arabic alphabet and the definition of service-learning are mentioned. The second part of this final degree project is the creation of two materials to stimulate the language of these students ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Discapacitat auditiva ca
dc.subject.other Aprenentatge-sevei ca
dc.subject.other Estimulació del llenguatge ca
dc.subject.other Effetah ca
dc.subject.other hearing impairment ca
dc.subject.other service-learning ca
dc.subject.other language stimulation ca
dc.subject.other arabic ca
dc.title Estimulació del llenguatge per a l’alumnat amb discapacitat auditiva del centre educatiu Effetah (Tànger): una proposta d’aprenentatge-servei. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics