Codisseny d’itineraris personals d’aprenentatge en entorns connectats en educació superior

Show simple item record

dc.contributor.author de Benito, Bárbara
dc.contributor.author Pérez Garcias, Adolfina
dc.contributor.author Salinas, Jesús
dc.contributor.author Urbina Ramírez, Santos
dc.contributor.author Negre Bennàsar, Francisca
dc.contributor.author Darder Mesquida, Antònia
dc.contributor.author Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Conde, Míriam
dc.contributor.author Lirola Sabater, Francisco
dc.contributor.author Lizana, Alexandra
dc.contributor.author Moreno, Juan
dc.contributor.author Villatoro, Sofia
dc.contributor.author Santana, Saray
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-06T11:39:03Z
dc.date.available 2023-07-06T11:39:03Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161123
dc.description.abstract [spa] Es presenta el projecte COPLITELE (CO-DISSENY D'ITINERARIS PERSONALS D'APRENENTATGE EN ENTORNS CONNECTATS EN EDUCACIÓ SUPERIOR) l'objectiu general del qual és generar estratègies metodològiques de codiseny en l'ensenyament i l'aprenentatge per a la formació de docents, basades en itineraris personals d'aprenentatge en ambients enriquits amb tecnologia per promoure l'agència i la construcció col·laborativa de coneixement. L'evolució de les metodologies educatives i els marcs teòrics en el context actual de la societat digital demanda un enfocament basat en la relació dialògica entre professorat i alumnat i en la flexibilitat en el disseny, els objectius, els processos i l'avaluació de l'aprenentatge, així com als entorns on desenvolupar processos col·laboratius per a l'aprenentatge. Així doncs, aquesta caracterització de l'aprenentatge es pot potenciar mitjançant entorns híbrids i connectats on les tecnologies digitals sorgeixen com un element clau. A més, els entorns enriquits amb tecnologia (TELE) permeten dissenys participatius en què és possible crear oportunitats flexibles d'aprenentatge que s'adaptin a la diversitat de necessitats de l'alumnat, així com permetre'n el desenvolupament d'aptituds autoregulades i, finalment, l'agència de l'estudiant, cabdal per a l'aprenentatge al llarg de tota la vida. El plantejament de la recerca sorgeix dels resultats obtinguts al projecte EDU2017-84223-R del qual es va observar que els itineraris personalitzats d'aprenentatge a TELE contribueixen a millorar els dissenys educatius i que aquesta millora ha de ser validada en altres contextos. Alhora, cal estudiar en profunditat alguns dels seus components com els processos el codisseny dels processos d'ensenyament-aprenentatge o la fragilitat docent en la innovació educativa. S'han proposat quatre objectius específics: a) analitzar la fragilitat pedagògica en els processos d'innovació; b) dissenyar, implementar i validar un model metodològic de codisseny de processos d'ensenyament i aprenentatge; c) implementar i validar el model de codisseny per a la construcció d'itineraris personals d'aprenentatge en entorns enriquits amb tecnologia en contextos formals i no formals; i, d) dissenyar, implementar i validar una xarxa de (co)dissenyadors i investigadors d'itineraris flexibles d'aprenentatge. A partir d'una metodologia basada en disseny, i amb múltiples iteracions, els productes i els resultats de la recerca esdevindran importants contribucions per a la recerca i la pràctica educativa. En aquest sentit s’espera que els principals resultats i productes del projecte siguin: una app que doni suport a la configuració d’itineraris d’aprenentatge personalitzats en diferents contextos educatius; una proposta metodològica per a la implementació de processos de codisseny per a la construcció d'itineraris flexibles d'aprenentatge; un model integrador d'intervenció educativa en codisseny o disseny participatiu per a diferents situacions de formació docent; un catàleg d'eines tecnològiques i recomanacions per al seguiment i l'avaluació dels aprenentatges en codisseny; i una xarxa d'investigadors i (co)dissenyadors d'itineraris d'aprenentatge. es
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof IV Jornades de Recerca i Innovació Educativa, p. 15 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Códiseño es
dc.subject.other itinerarios personales de aprendizaje es
dc.subject.other educación superior es
dc.subject.other codesign en
dc.subject.other personal learning paths en
dc.subject.other higher education en
dc.subject.other Codisseny ca
dc.subject.other itineraris personals d’aprenentatge ca
dc.subject.other educació superior ca
dc.title Codisseny d’itineraris personals d’aprenentatge en entorns connectats en educació superior ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics