dc.contributor.author |
de Benito, Bárbara |
|
dc.contributor.author |
Pérez Garcias, Adolfina |
|
dc.contributor.author |
Salinas, Jesús |
|
dc.contributor.author |
Urbina Ramírez, Santos |
|
dc.contributor.author |
Negre Bennàsar, Francisca |
|
dc.contributor.author |
Darder Mesquida, Antònia |
|
dc.contributor.author |
Tur Ferrer, Gemma |
|
dc.contributor.author |
Conde, Míriam |
|
dc.contributor.author |
Lirola Sabater, Francisco |
|
dc.contributor.author |
Lizana, Alexandra |
|
dc.contributor.author |
Moreno, Juan |
|
dc.contributor.author |
Villatoro, Sofia |
|
dc.contributor.author |
Santana, Saray |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-06T11:39:03Z |
|
dc.date.available |
2023-07-06T11:39:03Z |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161123 |
|
dc.description.abstract |
[spa] Es presenta el projecte COPLITELE (CO-DISSENY D'ITINERARIS PERSONALS D'APRENENTATGE EN ENTORNS CONNECTATS EN EDUCACIÓ SUPERIOR) l'objectiu general del qual és generar estratègies metodològiques de codiseny en l'ensenyament i l'aprenentatge per a la formació de docents, basades en itineraris personals d'aprenentatge en ambients enriquits amb tecnologia per promoure l'agència i la construcció col·laborativa de coneixement.
L'evolució de les metodologies educatives i els marcs teòrics en el context actual de la societat digital demanda un enfocament basat en la relació dialògica entre professorat i alumnat i en la flexibilitat en el disseny, els objectius, els processos i l'avaluació de l'aprenentatge, així com als entorns on desenvolupar processos col·laboratius per a l'aprenentatge. Així doncs, aquesta caracterització de l'aprenentatge es pot potenciar mitjançant entorns híbrids i connectats on les tecnologies digitals sorgeixen com un element clau. A més, els entorns enriquits amb tecnologia (TELE) permeten dissenys participatius en què és possible crear oportunitats flexibles d'aprenentatge que s'adaptin a la diversitat de necessitats de l'alumnat, així com permetre'n el desenvolupament d'aptituds autoregulades i, finalment, l'agència de l'estudiant, cabdal per a l'aprenentatge al llarg de tota la vida.
El plantejament de la recerca sorgeix dels resultats obtinguts al projecte EDU2017-84223-R del qual es va observar que els itineraris personalitzats d'aprenentatge a TELE contribueixen a millorar els dissenys educatius i que aquesta millora ha de ser validada en altres contextos. Alhora, cal estudiar en profunditat alguns dels seus components com els processos el codisseny dels processos d'ensenyament-aprenentatge o la fragilitat docent en la innovació educativa.
S'han proposat quatre objectius específics: a) analitzar la fragilitat pedagògica en els processos d'innovació; b) dissenyar, implementar i validar un model metodològic de codisseny de processos d'ensenyament i aprenentatge; c) implementar i validar el model de codisseny per a la construcció d'itineraris personals d'aprenentatge en entorns enriquits amb tecnologia en contextos formals i no formals; i, d) dissenyar, implementar i validar una xarxa de (co)dissenyadors i investigadors d'itineraris flexibles d'aprenentatge. A partir d'una metodologia basada en disseny, i amb múltiples iteracions, els productes i els resultats de la recerca esdevindran importants contribucions per a la recerca i la pràctica educativa. En aquest sentit s’espera que els principals resultats i productes del projecte siguin: una app que doni suport a la configuració d’itineraris d’aprenentatge personalitzats en diferents contextos educatius; una proposta metodològica per a la implementació de processos de codisseny per a la construcció d'itineraris flexibles d'aprenentatge; un model integrador d'intervenció educativa en codisseny o disseny participatiu per a diferents situacions de formació docent; un catàleg d'eines tecnològiques i recomanacions per al seguiment i l'avaluació dels aprenentatges en codisseny; i una xarxa d'investigadors i (co)dissenyadors d'itineraris d'aprenentatge. |
es |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.relation.ispartof |
IV Jornades de Recerca i Innovació Educativa, p. 15 |
ca |
dc.subject |
06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Códiseño |
es |
dc.subject.other |
itinerarios personales de aprendizaje |
es |
dc.subject.other |
educación superior |
es |
dc.subject.other |
codesign |
en |
dc.subject.other |
personal learning paths |
en |
dc.subject.other |
higher education |
en |
dc.subject.other |
Codisseny |
ca |
dc.subject.other |
itineraris personals d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
educació superior |
ca |
dc.title |
Codisseny d’itineraris personals d’aprenentatge en entorns connectats en educació superior |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
ca |